17 Eylül 2023 Pazar

Kâfir- Küfür

 Kâfir- Küfür

Veysi ERKEN Dr.

Konakçı Hoca, "Allah'ın ahkâmıyla yönetilmeyi, yaşamayı istemiyorsan kâfir olursun. Bunu ben söylemiyorum, ayet söylüyor." dedi ve şu çağrıda bulundu: Bu ülkede ciddi bir tanım eksikliği var. Kim Müslüman kim kâfir tanımı yapılmalı'  Halil Konakçı Hoca, hem başörtüsüne, Peygamber'e (sav), İslami değerlere küfredip hem kendini Müslüman diye tanımlayanlar olduğunu anlattı.

https://www.yeniakit.com.tr/haber/halil-konakci-hocadan-cagri-bu-ulkede-musluman-kafir-tanimi-yapilmali-1786810.html

Bu ifadenin neresi yanlış.

Yaklaşım doğru değil mi?

Elbette ki, doğru.

Ama bakıyorum ki, Müslüman görünümlü Münafık ve Kâfirlerle birlikte Müslüman zannettiklerimizin bir kısmı da saldırıya geçiyor.

Tanımdan ve tanımlamadan neden korkuyorsunuz.

Sahi bilinmekten mi korkuyorsunuz?

Korkmayın.

Ayette “lekum dinikum veliye din” denilmektedir. Küfrünüzde devam edin ama bizim dinimize, İslam’a müdahil olmayın, hüküm vererek tahrip etmeyin, etmeye yeltenmeyin.

Esasında “Küfür” ve “Kâfir” kavramlarını biz değil, Allah tanımlamıştır. Sıkıntı Müslüman görünümlü kâfirlerdir.

Pek çok kimlikle saldırıyorlar. Kimisi akademisyen, kimi sanatçı, kimi gazeteci vs.

Bunların bilinmesi zararlarını azaltacaktır.

Bunun için korkuyorlar ve saldırganlaşıyorlar.

Bakınız “Küfür” ve buna bağlı olarak “Kâfir” şu şekilde izah edilmektedir.

“Sözlükte “örtmek, gizlemek; nankörlük etmek” gibi mânalara gelen küfr (kefr, küfûr, küfrân), terim olarak genellikle “Allah’tan alıp din adına tebliğ ettiği hususlarda peygamberi tasdik etmemek, ona inanmamak” diye tanımlanır. Küfrü benimseyene “fıtrî yeteneğini köreltip örten” anlamında kâfir denilir. …. Arapça kâfir veya Farsça gebrden (ateşe tapan) alınıp Türkçe’de kullanılan gâvur kelimesi de inanmayanı ifade etmektedir.

Küfür kelâm ilminde üzerinde en çok durulan konulardan biridir. Dinin merkezinde iman bulunup dinî hayatın bütün yönleri bu merkeze göre anlam ve değer kazandığı gibi küfür de ferdi söz konusu anlam ve değerlerden uzaklaştıran, inananlara mahsus dinî ve dünyevî bütün haklardan mahrum bırakan belirleyici bir hükümdür.

İslâm âlimleri küfrü meydana geliş şekli ve sebepleri açısından dörde ayırmışlardır.

1. Küfr-i inkârî. Allah’ı, peygamberleri ve onların Allah’tan alıp getirdikleri esasları kişinin kalbiyle tasdik, diliyle ikrar etmemesidir.

2. Küfr-i cühûd. Kişinin bildiği halde iman etmemesi, inkârı tercih etmesidir.

 3. Küfr-i inâdî. Kişinin kalben Allah’ı bilip bazan diliyle de ikrar ettiği halde haset, şöhret ve makam düşkünlüğü, kavmiyetçilik gibi sebeplerle İslâm’ı bir din olarak kabullenmemesidir.

4. Küfr-i nifâk. Kişinin inanılması gereken hususları diliyle ikrar ettiği halde kalben tasdik etmemesidir.

Kişinin Müslüman iken başka bir dini veya inanç sistemini kabullenerek İslâm’ı terk etmesi de irtidad olarak nitelendirilen bir küfür şeklidir.

Naslardan hareketle hangi tür inanç, söz ve fiillerin bir mümini küfre götüreceği konusu üzerinde de durulmuştur. Allah’ın varlığını ve birliğini inkâr etmek, O’na ortak koşmak, ulûhiyyetine uygun olmayan sıfatlar isnat etmek, sıfatları, isimleri veya emirlerinden biriyle alay etmek, O’nun rahmetinden ümit kesmek (Yûsuf 12/87) insanı küfre sevkeden inançlar olarak kabul edildiği gibi nübüvvet müessesesini bütünüyle inkâr etmek (Gazzâlî, el-İḳtiṣâd fi’l-iʿtiḳād, s. 248-249), peygamberlerden bazılarının nübüvvetini kabul etmemek, onlara ulûhiyyet isnat etmek (el-Mâide 5/17, 72-73), sözlerinin anlamsız ve yalan olduğu, şahsî menfaatler için söylendiği şeklinde inançlara sahip olmak da (Gazzâlî, Fayṣalü’t-tefriḳa, s. 81) küfür sayılmıştır. Ayrıca Kur’ân-ı Kerîm’in tamamının veya bir kısmının vahiy ürünü olmadığını kabul etmek, Kur’an’ın içerdiği hususlardan herhangi birini benimsememek küfürdür. Kur’an’da ve hadislerde bildirildiği halde meleklerin varlığını kabul etmemek (en-Nisâ 4/136), onların Allah’ın kızları olduğuna inanmak (el-İsrâ 17/40; es-Sâffât 37/149-153), birçok âyette Allah’a imanla beraber zikredilen âhireti inkâr etmek de kişiyi küfre götürmektedir.

Hz. Peygamber’in Allah’tan getirdiği kesin olarak bilinen vahiyleri ve bunlardan zorunlu olarak çıkan dinî hükümleri inkâr etme niteliği taşıyan söz ve ifadeleri sarfetmek kişiyi küfre sevkeder. Bu tür sözlere İslâm kaynaklarında “elfâz-ı küfür” denilmiştir. https://islamansiklopedisi.org.tr/kufur

Hâsılı kelam.

Kâfirlere diyorum ki, münafıkça İslam ahkâmı hakkında hüküm vermeye çalışmayınız. Kimliğinizi gizlemeyiniz.

Selam ve Sabırla… 17.09.2023

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?