Geçiş Sınavları: LGS, YKS Yapılmamalıdır
Veysi ERKEN
Yine başladı eleme dönemi.
Öğrenmek isteyenlerin ekseriyeti
öğrenme alanlarının dışına itilecekler. Bir kısmı istemedikleri alanlara mahkûm
edilecekler.
Zihinlerimiz o kadar işgal edilmiş,
soykırıma uğratılmış ki, bize dayatılan kalıpların dışına çıkamıyor ve
efendilerimizin istediği tarzda öğrenmek isteyenleri elekten geçiriyoruz.
Kurban merkezli düşünmeye
başladığımdan beri geçiş sınavlarını yanlış buldum.
Zira Rabbulalemin bize yol
gösteriyor. Sadece şu ayetler bilgi edinmenin önüne engel konulmamasının
gerekliliğini ortaya koymaya yeter.
“Hiç
bilenlerle bilmeyenler (ilim sahibi kimselerle cahiller) bir olur mu?
Şüphesiz, ancak temiz akıl sahipleri düşünüp öğüt alır.” Zümer 9
Eğer bilmiyorsanız, o halde zikir ehline (ilim
ve irfan sahiplerine) sorun (ve öğrenin). Enbiya 7
Eğer
(bir
konuyu)
bilmiyorsanız zikir (ilim, irfan ve Kur’an) ehline sorun (ki
cevabını söylesinler). Nahl 43.
Eğer
buna inanıyorsak bilgi edinme ve beceri geliştirmenin bir hak olduğunu ve
bunların tamamen özgür irade ve ortamla gerçekleşebileceğini kabul etmek
durumundayız.
Dolayısıyla
“eleme” sınavları tamamen ortadan kaldırılmalı. Bireye alanları seçme imkânı
sağlanmalıdır.
Birey
istediği alanlarda, istediği kadar ve istediği şekillerde bilgi ve becerisini
geliştirebilmelidir.
Yönetme
gücünü elinde bulunduranlar (Devlet deniliyor) bu imkân ve fırsatları
sağlamakla mükelleftirler.
İçinde
bulunduğumuz dönem bunun mümkün olduğunu bir daha göstermiştir. Bugün bütün
eğitim-öğretim kademelerinde ve bütün alanlarda bilgi ve becerinin
kazandırılabildiği hem iddia ediliyor, hem de kabul ediliyor.
Tıp
alanından mühendisliğe, İlahiyattan sağlık bilimlerine kadar uzaktan eğitim
yolu ile bilgi ve beceri kazandırılabiliniyorsa LGS ve YKS gibi geçiş
sınavlarında ısrar etmenin anlamı nedir.
Geliniz
bu sınavlardan vazgeçiniz.
Birey
dilediği alanı ve dilediği eğiticiyi seçebilsin.
Yönetimin
temel ve tek görevi bunun imkân ve fırsatlarını oluşturmadır.
Eğitim
platformları (mahfilleri) oluşturularak bireye “tercih” ve “seçme” imkânı
verilmelidir.
Kabiliyetine,
zekâsına, zamanına güvenen kişi istediği alanlara kaydını yapabilmelidir.
Böyle
bir bakış kabul edilirse ve öğrenmenin
önündeki engeller ortadan kaldırılmış olur. Böylece ülkemiz bilgi, beceri
ve teknolojide hızlı bir şekilde dünya liderliğine oynar.
Bir
milyon yazılımcı kampanyası bile bunun göstergesidir.
Bu
kampanyaya isteyen herkesin katılması öngörülmüş ve bireye ispat hakkı
tanınmıştır.
Lafı
uzatmaya gerek yok.
İnsanımızı
geren, aptallaştıran bu uygulamalar terk edilmelidir.
LGS
ve YKS yapılmamalıdır.
Öğrenmek
isteyen dilediği alanlara, dilediği kadar kayıt yaptırabilecek bir ortam
hazırlanmalıdır.
Ve
Eylül
dönemi ile yeni anlayışla öğrenme ortamları faaliyete geçirilmelidir.
Dediğim
yapılır mı?
Zannetmiyorum.
Çünkü
yerli irade yok. Zihinler kalıplaştırılmış.
Ancak
o kalıplar içinde hareket ediyoruz, bize giydirilmiş “deli gömlekler”yle.
Selam
ve Sabırla…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?