19 Haziran 2020 Cuma

Geçiş Sınavları: LGS, YKS Yapılmamalıdır


Geçiş Sınavları: LGS, YKS Yapılmamalıdır

Veysi ERKEN

            Yine başladı eleme dönemi.
            Öğrenmek isteyenlerin ekseriyeti öğrenme alanlarının dışına itilecekler. Bir kısmı istemedikleri alanlara mahkûm edilecekler.
            Zihinlerimiz o kadar işgal edilmiş, soykırıma uğratılmış ki, bize dayatılan kalıpların dışına çıkamıyor ve efendilerimizin istediği tarzda öğrenmek isteyenleri elekten geçiriyoruz.
            Kurban merkezli düşünmeye başladığımdan beri geçiş sınavlarını yanlış buldum.
            Zira Rabbulalemin bize yol gösteriyor. Sadece şu ayetler bilgi edinmenin önüne engel konulmamasının gerekliliğini ortaya koymaya yeter.
“Hiç bilenlerle bilmeyenler (ilim sahibi kimselerle cahiller) bir olur mu? Şüphesiz, ancak temiz akıl sahipleri düşünüp öğüt alır.” Zümer 9
 Eğer bilmiyorsanız, o halde zikir ehline (ilim ve irfan sahiplerine) sorun (ve öğrenin). Enbiya 7
Eğer (bir konuyu) bilmiyorsanız zikir (ilim, irfan ve Kur’an) ehline sorun (ki cevabını söylesinler). Nahl 43.
Eğer buna inanıyorsak bilgi edinme ve beceri geliştirmenin bir hak olduğunu ve bunların tamamen özgür irade ve ortamla gerçekleşebileceğini kabul etmek durumundayız.
Dolayısıyla “eleme” sınavları tamamen ortadan kaldırılmalı. Bireye alanları seçme imkânı sağlanmalıdır.
Birey istediği alanlarda, istediği kadar ve istediği şekillerde bilgi ve becerisini geliştirebilmelidir.
Yönetme gücünü elinde bulunduranlar (Devlet deniliyor) bu imkân ve fırsatları sağlamakla mükelleftirler.
İçinde bulunduğumuz dönem bunun mümkün olduğunu bir daha göstermiştir. Bugün bütün eğitim-öğretim kademelerinde ve bütün alanlarda bilgi ve becerinin kazandırılabildiği hem iddia ediliyor, hem de kabul ediliyor.
Tıp alanından mühendisliğe, İlahiyattan sağlık bilimlerine kadar uzaktan eğitim yolu ile bilgi ve beceri kazandırılabiliniyorsa LGS ve YKS gibi geçiş sınavlarında ısrar etmenin anlamı nedir.
Geliniz bu sınavlardan vazgeçiniz.
Birey dilediği alanı ve dilediği eğiticiyi seçebilsin.
Yönetimin temel ve tek görevi bunun imkân ve fırsatlarını oluşturmadır.
Eğitim platformları (mahfilleri) oluşturularak bireye “tercih” ve “seçme” imkânı verilmelidir.
Kabiliyetine, zekâsına, zamanına güvenen kişi istediği alanlara kaydını yapabilmelidir.
Böyle bir bakış kabul edilirse ve öğrenmenin önündeki engeller ortadan kaldırılmış olur. Böylece ülkemiz bilgi, beceri ve teknolojide hızlı bir şekilde dünya liderliğine oynar.
Bir milyon yazılımcı kampanyası bile bunun göstergesidir.
Bu kampanyaya isteyen herkesin katılması öngörülmüş ve bireye ispat hakkı tanınmıştır.
Lafı uzatmaya gerek yok.
İnsanımızı geren, aptallaştıran bu uygulamalar terk edilmelidir.
LGS ve YKS yapılmamalıdır.
Öğrenmek isteyen dilediği alanlara, dilediği kadar kayıt yaptırabilecek bir ortam hazırlanmalıdır.
Ve
Eylül dönemi ile yeni anlayışla öğrenme ortamları faaliyete geçirilmelidir.
Dediğim yapılır mı?
Zannetmiyorum.
Çünkü yerli irade yok. Zihinler kalıplaştırılmış.
Ancak o kalıplar içinde hareket ediyoruz, bize giydirilmiş “deli gömlekler”yle.
Selam ve Sabırla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?