22 Ekim 2020 Perşembe

Havanda Su Dövmek veya Bir Dirhem Bal İçin Bir Çeki Odun Yenmez

 

Havanda Su Dövmek veya Bir Dirhem Bal İçin Bir Çeki Odun Yenmez 

 Veysi Erken 

     Ata sözleri ciltlerle anlatılacak bir olay veya olguyu izaha yeterli olabiliyor. 

  Toplumunun temel taşı olarak kabul edilen ailenin içine düşürüldüğü badireden ve acıklı durumdan kurtarmak için sarf edilen gayret takdire şayandır. 

   Buna rağmen takip edilen yöntemle yanlışlık yapılıyor diye düşünüyorum. 

  Bu durumu izah eden iki ata sözünü esas alarak ve geçmişte yaptığım iki çalışmadan bahsederek meramımı izah etmeye çalışayım.    Başlık iki atasözünden oluşuyor. 

    "Havanda Su Dövmek" ve "Bir Dirhem Bal İçin Bir Çeki Odun Yenmez "    Bu iki atasözü bir konuda sarf edilen çabanın boşa olduğunu, zaman kaybına emek israfına yol açtığını izah ediyor.   Kanaatime göre aile ile ilgili sarf edilen çabalar, gösterilen gayretler ve yapılan çalışmalarda yöntem hatası yüzünden zaman zaman kaybı oluyor. 

   Benim görüşüme göre yöntemi değiştirmek gerekir.

   Geçmişte ve günümüzde ben şu yöntemi takip ettim ve ediyorum. 

Şayet hayatımızı tanzim etmede kullanılan mevzuatı yanlış bulmuş veya buluyorsam onun yerine ikame edilecek bir metin teklif ettim ve ediyorum. 

   Mesela anayasanın bizim yapımıza uygun olmadığını düşündüğüm için 8 maddelik bir taslak hazırlayarak tartışmaya açtım. İlk önce o zaman içinde yer aldığım partide tartışıldı. Sonra yayınladım. O metin epey tartışıldı ve faydası görüldü. Bugün bile onun etkisini görüyoruz.

  Bir diğer çalışma özellikle eğitim hakları gasp edilmiş gençler için hazırladığım metinler ve dilekçeler kitap haline getirildi. İçindeki dilekçe örnekleri kullanıldı ve işe yaradı. 

  İsteyenler "hak arama kılavuzu" ve "topyekûn öğrenim özgürlüğü" isimli kitaplarıma bakabilir. 

 Velhasıl, toplumun tamamını ilgilendiren, kangrene dönüşen ve çözüm bekleyen pek çok konuda çalışmam oldu ve oluyor. 

   Buradan hareketle diyorum ki, ailenin yıkımını durdurmak isteyenler öncelikle aileyi ifsad ve tahrip ettiklerini düşündükleri mevzuatı teşhir etmeleri ve yerine ikame edilebilecek kısa, anlaşılır bir mevzuatı hazırlamaları ve tartışmaya açmaları gerekir.

  Aksi takdirde ata  sözlerinde belirtildiği gibi "havanda su dövmek"ten ve "bir dirhem bal için bir çeki odun yemek" ten kurtulamayız.

   Aileyi ifsad ve tahribattan kurtarmaya öncülük edenlere çağrım şudur. 

  Hadi ikame edilecek mevzuatı gündeme getirin. Halkın ve yönetimin gündemine sokun.

   Şu maddeyi, o maddeyi değiştirin demekten vazgeçin. Topyekûn çözüm teklif edin.

   Çözüm için metin ortaya koyun. Metin gündem oluştursun.

   Metinsiz gayret ve çabalarla sonuç alınamaz.

  Bu hakikat unutulmamalıdır.

   Selam ve sabırla...21.10.2020

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?