31 Mart 2012 Cumartesi

4 + 4 + 4 + + + + + + +

4 + 4 + 4 + + + + + + +

Veysi ERKEN

Zorunlu tabirinden ürkerim.

Hiç hazzetmem.

Öğretim sürecinin “zorunlu” olarak 12 yıla çıkarılmasını doğru bulmuyorum. Böyle bir uygulama zorbalığı ifade eder.

Bilgi edinme ve beceri geliştirme ile ilgili her türlü zorunluluk ve zorbalık ortadan kaldırılmalıdır.

Her düşünen eğitimcinin görevi zorunluluk ve zorbalık kavramlarıyla mücadele etmektir diye düşünüyorum.

Buna rağmen mecliste kabul edilen ve 4+4+4 diye bilinen tasarının mevcut durumdan daha iyi yönleri ve özelliklerinin var olduğu bir gerçektir.

Program, ders ve okul çeşitliliğini beraberinde getiren her uygulamayı doğru bulmuş ve desteklemişimdir. Bunun için çaba sarf eden herkesi kutluyorum.

Yeni kanun bu esnekliği tam olmasa da getiriyor.

İsterdim ki, bu kanunun olumlu yönüne herkes iştirak etmiş olsun. Hatta müzmin CHP’nin de esnekliği savunmasını ve desteklemesini isterdim.

Maalesef olmadı.

MHP ve BDP’lilerden bir kısmının Kur’an-ı Kerim ve Hz. Peygamberin(s.a.v.) hayatının seçmeli ders olarak öğretilmesine destek vermelerini kutluyorum.

Nihayetinde İslam’la barışma ve İslam’ı yaşamaya çalışmak güzel bir başlangıçtır. BDP’liler bunu anlar ve uygularsa ülkemizin birlik ve kardeşlik duygularına katkı sağlamış olurlar.

Bir yanlıştan ve zulümden dönülmesi adına gerçekten bu kanun bir dönüm noktası olabilir.

Eksiği ve hataları en kısa zamanda giderilmeli ve “zorunlu” kavramından vazgeçilmelidir.

İnsanlar diledikleri zaman “örgün öğretim” denilen alandan ayrılma ve tekrar kaldıkları yerden “örgün öğretim”e dönme hakkına sahip olmalılar.

Zorunlu ve zorbalıkla değil, isteğe ve gönüllülüğe dayalı bir öğrenme ve öğretme anlayışı geliştirilmelidir.

Yeni durum Kur’an’ı ve İslam’ı gönüllerden kazımak isteyen “azgın ve yerli olmayan azınlık”ın şamata ve gürültülerine rağmen gerçekleşme sürecine girmiş sayılır.

Özetle yeni durum inşallah hayırlara vesile olur.

En küçük katkısı olana teşekkür ediyorum.

Darısı daha güzel tasarılara ve “Başörtüsü” zorbalığının bitirilmesine.

Selam ve Sabırla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?