7 Mart 2014 Cuma

35. Yaş Mağduru Yüksek Lisans Öğrencilerine Müjde



 35. Yaş Mağduru Yüksek Lisans 
Öğrencilerine Müjde

Veysi ERKEN

NOT: Numan Kurtulmuşa katılıyorum. Askerlikle ilgili genel düzenleme yapılmalıdır. Ancak düzenleme yapılıncaya kadar acil bedelli çıkarılmalıdır BEDELLİ ASKERLİK konusunda epey yazı yazdım. Bu konunun gündemde tutulması şarttır. Zira bir milyona yakın insanımız BEDELLİ konusunda çözüm bekliyor. Bu spot BEDELLİ konusu çözüme kavuşuncaya kadar yazılarımın başında yer alacaktır. “BEDELLİDE YAŞ 25 BEDEL 15 BİN”

Teşekkürler tüm ilgilenen dostlara.
 Özellikle Türk Eğitim-sen Genel Başkan Sayın İsmail Koncuk, Genel Teşkilatlandırma Sekreteri Sayın Talip Geylan ve İstanbul Şube Başkanı Sayın Hanefi Bostan beylere tüm mağdur öğrenciler adına teşekkür ediyorum.
Bir öğretim üyesi olarak öğrencilerin sorunları ile ilgilenmek durumundayız. 35 Yaş mağduru binlerce YÜKSEK LİSANS öğrencimiz var.
Sevk tehirleri ile ilgili sıkıntılar yaşıyorlar. GBT ile aranıyorlar.
Milli Savunma Bakanlığının Türk Eğitim-Sen’e verdiği cevap ile YÜKSEK LİSANS öğrencilerinin mağduriyetinin ve GBT ile aranmalarıın ortadan kalkması beklenmektedir.
Bilindiği üzere 2011 yılında YÖK Kanunun öğretim süresini belirleyen 44. Maddesi ve buna bağlı olarak 46. Maddesinde değişiklik yapılmış ve 46. Maddedeki şartları yerine getiren öğrencilerin AZAMİ MEZUNİYET SÜRELERİ ortadan kalmış idi.
Üniversiteler kanundaki değişikliklere paralel olarak Lisansüstü eğitim ve Öğretim yönetmeliklerinde değişikliklere gitmiş ve 1111 Sayılı Askerlik Kanununun 35-E Maddesi ile Askerlik Sevk Tehiri yönetmeliğinin ilgili hükümleri gereğince YÜKSEK LİSANS öğrencilerinin sevk tehirlerinin 35.yaşa kadar yapılmasını teklif etmeye başladı.
Ancak kanundaki ifadelerin yanlış yorumlanması yüzünden Lisansüstü öğrenimlerini devam ettiren YÜKSEK LİSANS öğrencilerinin mağduriyeti sürmüştür.
Milli Savunma Bakanı Sayın İsmet Yılmazın Doktora öğrencileri ile ilgili mecliste yaptığı açıklama sonrası Türk Eğitim Sen devreye girmiş ve Milli Savunma Bakanı namına 13 Şubat 2014 tarih ve MÜS.YRD.:91435900-1130-98-14/ASAL D.Yd.Sb. Ert. Ks sayılı cevabi yazısında “Yurt içinde yüksek lisans veya doktora eğitimi yapan yükümlülerin sevk tehiri işlemleri, eğitim gördükleri kurumlarının teklifi üzerine, 35 yaşını doldurdukları yılın sonunu geçmemek üzere tabi oldukları Lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliğinde belirtilen azami süreler kadar yapılabilmektedir.” denilerek mağduriyetin ortadan kaldırılmasına zemin hazırlanmıştır.
Artık görev ilgili Rektörlük ve Enstitü müdürlüklerindedir.
Yüksek Lisans eğitimini tamamlamaya çalışan binlerce mağdur öğrencinin sevk tehir tekliflerini bir an önce yapmaları gerekir. Daha önce sevk tehiri yapılıp da reddedilenlerin teklifleri öğrencilerin dilekçe vermelerine gerek kalmadan sevk tehir teklifleri yapılmalıdır.
Böylece YÜKSEK LİSANS öğrencileri ders, tez, staj ve laboratuar çalışmalarını kolaylıkla yerine getirebilecek ve GBT ile aranmaktan kurtulacaklardır.
Bütün mağdur öğrencilere sesleniyorum.
Haydi, hemen vazife başına.
Darısı BEDELLİ konusuna.
Umulur ki, Nisan ayında meclisin ilk işi BEDELLİ konusunu görüşmek ve yüz binlerce genci sevindirmek olur.
Selam ve Sabırla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?