8 Kasım 2014 Cumartesi

Camiler okul Olarak da kullanılsın



“Camiler okul Olarak da kullanılsın”*

Veysi ERKEN

            Seyfi Bey kesinlikle haklıdır.
            Camiler okul olarak da kullanılsın.
            Böyle bir başlıkla yazı yazdığı için Seyfi Beyi tebrik ediyorum.
            Gerçekten camilerimiz mekân olarak okul olarak kullanılmalıdır.Zira geçmişimizde mekansal bütünlük içinde camilerimiz aynı zamanda eğitim-öğretim yeri idi.
            Tabii ki sadece camiler değil “evler” de ve dahi başka mekânlar da okul olarak kullanılmalıdır.
            Kendi medeniyetimizi incelediğimizde kaybettiklerimizin ne kadar çok olduğunu daha iyi anlıyoruz.
            Bugün A.B.D. başta olmak üzere pek çok ülkede eğitim-öğretim süreci evlerde ve başka mekânlarda gerçekleştirilmektedir. Bu konuda medeniyetimizden ilham aldıklarından şüphem yoktur.
            Özellikle bu konuya ilgi duyan herkese başta “ev okulları” olmak üzere diğer uygulamaları da incelemesini tavsiye ediyorum.
            Bu bağlamda konuya yaklaştığımızda mekân anlamında zengin bir çeşitliliğe sahip olduğumuzu görüyoruz.
            Umarım ki, Seyfi beyin görüşleri dikkate alınır ve mekân çeşitliliği gerçekleşir.
            Bu konuya ilgi duyanlara tavsiye edebileceğim kaynak çok. Bir misal olsun diye Ahmet Çelebi’nin İslam’da Eğitim-Öğretim tarihi başlığı ile dilimize çevrilmiş eserini tavsiye etmekle yetineyim.
            Seyfi beyin teklifi yeni ufuk açar inşallah.

            Selam ve Sabırla.

·        Seyfi Uzunkök, Camiler Okul Olarak da  Kullanılsın, http://www.yenikastamonu.com/kposta3/index2.asp?fuseaction=home.welcome

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?