4 Ağustos 2023 Cuma

Hayat Pahalılığı ve Bolluk Bakanlığının icraatları

 Hayat Pahalılığı ve Bolluk Bakanlığının icraatları

Veysi ERKEN Dr.

George Orwell’ın kitaplarını okudunuz mu? Okur olana tavsiye ederim.

Ben 1984, Hayvan Çiftliği ve Burma Günleri isimli kitaplarını okudum.

Sinirlerine hâkim olacak herkese tavsiye ederim.

1984 isimli eser 1949 yılında yazılmış “kurgu” romandır. Hayali bir ülkeyi anlatır.

Her şeyin gözetim ve denetim altında olduğu ülkedeki hayatı anlatır. Ülkede büyük birader herkesi, her şeyi ve her yeri takip eder ve gözetler. Her yerde kameralar vardır duvarlarda bile.

Rüyalar da gözetim altındadır Okyanusya’da

Bu Okyanusya denilen ülkede dört bakanlık var ve görevleri olay ve olguları tersiyle icra etmektir.

1984 romanın içinde konu edilen bakanlıklar;

Hakikat Bakanlığı

Sulh Bakanlığı

Sevgi Bakanlığı

Bolluk Bakanlığı

Esasında Okyanusya’daki her bakanlığın icraatını ayrı ayrı tahlil etmekte ve anlamakta fayda vardır.

Ancak hayatın çekilmez hale geldiği bir zaman diliminde sadece “Bolluk Bakanlığı”nın görevini anlamak yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

Bolluk Bakanlığı adından anlaşılacağı üzere halkın bolluk ve refah içinde olduğunu dillendiren bakanlıktır.

Esas görevi sefaleti ve yokluğu gizlemek ve dahi arttırmaktır. Olmayan veya gerçekleşmeyen üretimin istatistiklerini yayınlamak da görevleri arasındadır. Ayrıca istihdam ve üretim üzerine olmayan, yanlış bilgiler içeren, kurgulanmış istatistik ve veriler ile halkı etkiler. Mesela 100 ton buğday üretimi hedeflenmiş, gerçekleşen üretim 5 ton. Bolluk bakanlığı hemen devreye girer ve buğdayda üretim hedefimiz 2 ton idi, biz 5 ton üreterek üretim rekoru kırdık açıklamasını büyük ve masraflı törenlerle açıklar. Böylece üretim savaşını kazandıklarını dillendirir.

İşte böyle bir bakanlıktır “Bolluk Bakanlığı”

Özetle daima “âli menfaat”ten, mağduriyetlerin kalıcı olmaya müsaade edilmeyeceğinden, ücretin yüksekliğinden, maaş gelirleri arasındaki makasın dar olduğundan ve açıklığın azaltılmayacağından, istatistikî ifadelerle olmayan üretimin bolluğundan bahseden bir bakanlıktır.

Anladım ki, İnsanlar Okyanusya’ya çevrilen yerlerde yaşamaktan mutludur. Mutlu olmayanlar da Okyanusya’da olduğu gibi “sevgi Bakanlığı”nın şefkatine havale edilir.

Bence Okyanusya’daki ve Okyanusya’ya çevrilen yerlerdeki hayatı anlamak için en iyisi 1984 isimli kitabı okumak gerekir. Tabii ki Hayvan Çiftliğini de okumayı unutmayın.

Yoksa kıraatiniz nakıs kalır.

Selam ve Sabırla… 04.08.2023

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?