11 Ekim 2022 Salı

İslam’a Kavuşma*

 İslam’a Kavuşma*

Veysi ERKEN

İnsan’ın arayışı bitmez. Beşikten Mezara kadar sürer arayış.

Yaşayışı ne olursa olsun bir arayış içindedir insan oğlu.

Tabii ki, inanma boşluğuna düşenler veya inandığı değerleri yetersiz görenlerle gerçekten inandığını düşündüğü değerleri kâmilen öğrenmeye çalışanların arayışı daha kaliteli ve kalıcı oluyor.

İşte Komünizm yoluyla İslam’ın tahrip tahrip edildiği, unutturulduğu ve yok edildiği Kazakistan’da doğan, büyüyen ve arayışa yönelen bir kızın arayışı ve hakikate, “İslam'a kavuşma” hikâyesi.

Adı Toleuzhan Galiyeva.

İslam dışı her şeyin hoş ve kabul gördüğü ama İslam ülkesi olarak bilinen Kazakistanlı bir kız, genç hanımefendi. Lise çağında hayatı sorgulamaya başlar. Kendi ifadesiyle: “Lise hayatımdan da aklımda kaldığı kadarıyla bahsedebilirim. Gezme tozmalar nereye kadar… Dünya zevki nereye kadar. Bilmezdim. Bilemedim. Bir gün yatakta yatıyordum. Gözlerim kapalı. “Karanlık!” Astronomi dersi geldi aklıma. Gezegenleri hayal ettim: “Ya güneş olmasa da hep karanlık olsa ne olurdu, ya da gece olmasa hep aydınlık olsa ne olurdu? Aaaaa! Biz yok olsak dünyada sadece hayvanlar mı yaşardı? Ama hayvanlar tek başlarına ne yaparlardı? Biz varız, sonra öleceğiz. Nereye gideceğiz? Öldükten sonra dede ve ninelerimiz gibi başka bir yerden çocuklarımızı mı seyredeceğiz?” diyordum kendi kendime, böyle şeyler düşünüyordum. Sorular çok. Cevaplar yok? S.17”

Arayış tıpkı Hz. İbrahim’in as. arayışı gibidir Toleuzhan’da. Hz. İbrahim’in as. arayışı ayetlerde şu şekilde anlatılır.“Gecenin karanlığı onu kaplayınca bir yıldız gördü. “Rabbim budur” dedi. Yıldız batınca da “Batanları sevmem” dedi. Ayı doğarken görünce, “Rabbim budur” dedi. O da batınca, “Rabbim bana doğru yolu göstermezse elbette yolunu şaşırmış kimselerden olurum” dedi.

Güneşi doğarken görünce, “Rabbim budur; zira bu daha büyük” dedi. O da batınca dedi ki: “Ey kavmim! ben, sizin (Allah’a) ortak koştuğunuz şeylerden uzağım.” “Ben, O’nun birliğine inanarak yüzümü, gökleri ve yeri yoktan yaratana çevirdim ve ben müşriklerden değilim. En’am 76-79”

Toleuzhan’ın arayışı lise ve üniversite hayatı boyunca devam eder. Üniversiteyi kazanır ve sorguya devam eder.

Bir gün yurda dönerken örtülü birisine denk gelir. Adını bilmediği birisine kıyafetinden dolayı soru sormak ister. “Affedersin, size bir şey sorabilir miyim? Dedim. Bana gülümseyerek “tabii ki sorabilirsin” diyerek olumlu cevap vermesi beni rahatlattı. Korkularım gitti.

Öncelikle ismini öğrendim. Adı Aigerim idi. Sonra onun Kazak olup olmadığını sordum. Kazak kızı olduğunu öğrenince bize benzemeyen kıyafet giydiğini sordum. Baktı ki sorularım çok; yolda cevaplamak yetersiz kalacak” dedi ve odasına çay içmeye davet etti. S.29-30”

Esasında Toleuzhan korkunun hâkim olduğu bir iklimde soru soruyordu Aigerim’e. Aigerim ise tam da Kur’anı Kerimde “leyin” ifadesine uygun bir şekilde cevap veriyordu Toleuzhan’a. Tebliğ yöntemi bunu gerektiriyordu.

İşte ilk örtü ve İslam ile tanışma ve devamı.

Toleuzhan’ın arayışı ve hidayete erişi, ailesini ikna edişi ve Türkiye’de yaşadıklarını öğrenmek her arayışın içinde olana gerekir diye düşünüyorum.

Evet.

Toleuzhan Türkiye’de İslam’ı öğrendi ve İslam hukuku alanında Yüksek Lisansını tamamlayarak ülkesine geri döndü.

Bir hidayete eriş hikâyesidir Toleuzhan’ın yaşadıkları.

Zorluklar içinde pişen bir imanın, amelin ve tebliğin anlatımıdır Toleuzhanın hikâyesi.

O şimdi mücadelesine ve tebliğine Kazakistan’da devam ediyor.

İkra medeniyetine mensup olanlar bu hidayete erişi hikâyesini ve mücadelesini bilmelidir.

Bilinen bir gerçektir.

“Örnek şahsiyet” deniliyor.

Örnek şahsiyetler hayatımızda önemli yer tutar. Kur’anı Kerim’de “usve” denilir. Hz. Muhammed “usve-i hasene” olarak ayette  “Lekad kâne lekum fî rasûli(A)llâhi usvetun hasenetun limen kâne yercû(A)llâhe velyevme-l-âḣira veżekera(A)llâhe keśîrâ(n)” “Andolsun sizin sıkıntılarınızın, problemlerinizin en güzel çözümü, çaresi, kurtuluşunuzun şifalı reçetesi, ilâhî hükümleri icraya, ülkeyi imara, dünya düzenini kurmaya, sağlamaya memur Allah'ın tek yetkili Resulünde, onun yiğitliklerle, fedakârlıklarla, sabırla mücadelelerle dolu örnek hayatındadır. Allah'ın rızasını, âhiret hayatındaki mutluluğu umanlar, Allah'ı çok zikredenler, devamlı Allah'ın dininin tebliği ile uğraşanlar için onda örnekler vardır. Ahzab-21 Ahmet Tekin meali” gösterilir.

Hz. Muhammed’in s.av. örnekliğini yaşayanlar da örnek olarak gösterilir.

İşte Toleuzhan da Hz. Muhammed’i s.a.v. örnek alan ve örnekliğini yaşayan biri.

Okuyalım öğrenelim ve yaşayalım.

Toleuzhan’ın ifadesiyle hayat “iman, amel ve tebliğ”den ibarettir. Bu yolun yolcusu olmak isteyenlere “İslam’a Kavuşma”yı tavsiye ediyorum. Yolun ve bahtın açık olsun Toleuzhan.

Okuyalım ve bizler de Toleuzhan gibi “İslam’a Kavuşalım” inşallah.

Selam ve Sabırla…

*İslam’a Kavuşma, Toleuzhan Galiyeva, Zahid Kitap Aydına Yayıncılık, İstanbul- 2021.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?