26 Mayıs 2024 Pazar

Midyat’ın Kalkınmasına Katkı İçin Üniversite Şart

 Midyat’ın Kalkınmasına Katkı İçin Üniversite Şart

Veysi ERKEN

Şehirlerin maddi anlamda kalkınması, gelişmesi ve refahı için bazı hususların bir araya gelmesi gerekir.

Öncelikle şehri cazip hale getirecek unsurları ve yatırımları gerçekleştirmek gerekir.

Bunların başında Üniversite, Sanayi ve Sağlık yatırımları gelir.

Midyat’ın bu yatırımlara ihtiyacı vardır.

“Yapay zekâ ve Bilgi Teknolojileri”nin her alanda öne çıktığı bir dönemdeyiz.

Midyat bu alandaki yatırımlarla hızlı bir şekilde kalkınabilir potansiyele sahiptir.

Acilen üniversiteye ihtiyacı vardır.

Ve bunların başında "Teknokent”iyle birlikte “Üniversite” gelmektedir.

"Teknokentl"erin şehirleri nasıl sanayi bölgelerine çevirdiğini ilgi duyanlar bilir.

Midyat’ta ÜNİVERSİTE acilen kurulmalıdır.

Maalesef şehrin zenginleri ve akademisyenleri şehirlerini, Midyat’ı unutmuş durumdalar.

Bireysel olarak çok zengin olabilir, unvanınız en üst derecede olabilir.

Ama şehre katkınız yok mesabesinde.

Yine de Midyat’ta  “Sağlık ve Mühendislik Üniversitesi” bir bütün olarak kurulmalıdır diyorum ve her mahfilde bunu dile getiriyorum.

Yetkililer, etkililer, zenginler ve akademisyenler ilgisiz kalsalar bile.

Hani eğitim şart denilir ya.

İşte Midyat’ın gelişmesi ve kalkınmasını hızlandırabilmesi için üniversite denilen eğitim kurumuna ihtiyacı vardır.

Fakülteler Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile kurulabildiği için hemen Eczacılık, Diş Hekimliği, Hemşirelik ve diğer sağlık hizmetlerinin ifasını sağlayacak evsaftaki insan ihtiyacını karşılayacak birimlerin oluşturulabilir.

Gelecek öğretim yılına yetiştirilebilir ve yatırım safhasına geçilebilir.

Yeter ki, zenginlerimiz, yetkililerimiz, etkililerimiz ve akademisyenlerimiz gayret sarf etsin.

Bilindiği üzere “olan” şey geliştirilir veya dönüştürülür. Olmayan şey geliştirilemez. Bunun için variyetli Midyatlıların katkılarını sağlayabilmenin yolu üniversitenin fakültelerinin resmi olarak tescil edilmesinden geçer.

Midyat için hayal kuranlara sesleniyorum.

Teşebbüs etmenin zamanı geçmiş bile.

İnanıyorum ki, talep ve uygun hazırlıklarla teşebbüs edildiğinde cumhurbaşkanı olumlu yaklaşacak ve konu çözülecektir.

Evet,

İnanıyorum ki, Midyat ve Midyatlılar güzel, hayırlı ve refahlarını arttıracak üniversiteye layıktır.

Geç kalınmakla birlikte harekete geçilmelidir.

Haydi Midyatlılar.

Gayret ediniz ve yetkilileri harekete geçiriniz. Üniversiteye kavuşunuz.

Selam ve Sabırla… 26.05.2024

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?