25 Mayıs 2024 Cumartesi

“Türkiye Kart” ve “Troy” işletim sistemini Kimler Geciktiriyor?

 “Türkiye Kart” ve “Troy” işletim sistemini Kimler Geciktiriyor?

Veysi ERKEN Dr.

Bazı konular yıllarca sürüncemede bırakılır, sonunda millet bıktırılır ve desteklemekten vazgeçer. Bu konulardan biri de “Türkiye Kart” ve “Troy” ödeme/ işletim sistemi”dir.

Gerçekten merak ediyorum. 2016 yılından beri üzerinde çalışılan “Türkiye Kart” ne zaman başta kredi kartı olmak üzere, ödeme sistemi olarak devreye sokulacak, “troy” işletim sistemi ne zaman başta kamu kurum ve kuruluşları olmak üzere yaygınlık kazanacak.

Bizler bireysel olarak bunu yapmaya çalışıyoruz, ama hala ortada kredi kartı olarak kullanabileceğimiz “Türkiye Kart” yok. “Troy” yok.

Bu konuda defalarca yazı yazdım.

Bu işte bir bit eniği var gibi görünüyor.

Her şey hazır deniliyor da neden helva yapılmıyor.

Kim ve kimler engelliyor.

Yabancılar mı?

Yabancıların yerli görünümlü uşakları mı?

Vatandaş olarak bunu bilme hakkımız var.

Her şey tamam ve hazırsa neden bekleniyor.

Yıllar önce ”Türkiye Kart” ve “Troy İşletim sistemi” ilgili teklifte bulunmuş ve şöyle demiştim. “Yerli olarak PTT tarafından geliştirilen ve özellikle bütün ülkede başta toplu ulaşımda kullanılacak *Türkiye kartı* ve yerli kredi kartı olarak ve *troy* işletim sistemiyle hemen devreye alınmalı ve yaygınlaştırılarak “visa, MasterCard ve diğer yabancı kartlar”ın hâkimiyeti sonlandırılmalı ve “tek kart” bütün şehirlerde toplu taşımada ve kredi kartı olarak kullanılmalıdır”

Aradan neredeyse yıllar geçti.

Kanaatime göre her şey hazır olduğuna göre hemen başlatılmalı ve yaygınlaştırılmalıdır.  Hatta Belediyeler ve Resmi kurumlar için zorunlu olmalıdır.

Artık yerli kartlarımız sadece Türkiye’de değil, dünyanın her yerinde kullanılmalıdır. 

Evet.

2023’te yaygınlık sağlanacaktı. 2023 yılı bitti ve hala yaygınlaştırma gerçekleşmedi. Zaman geçti. Yabancılara ödemeler hala devam ediyor.

Yıl 2024.

Mayıs ayı da bitmek üzeredir.

Geciktiren eller kırılmalıdır.

Türkiye kendi kartını ve işletim sistemini hemen devreye sokmalıdır.

Hâsılı kelam daha fazla gecikilmemeli ve “Troy işletim sistemi” ile “Türkiye Kart”ı bütün kartların yerini tutacak şekilde yaygınlaştırılmalıdır.

Selam ve Sabırla… 25.05.2024

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?