16 Nisan 2024 Salı

“Türkiye Kart” ve “Troy” işletim sistemi ne âlemde?

 “Türkiye Kart” ve “Troy” işletim sistemi ne âlemde?

Veysi ERKEN Dr.

Bazı konular yıllarca sürüncemede bırakılır, sonunda millet bıktırılır ve desteklemekten vazgeçer. Bu konulardan biri de “Türkiye Kart” ödeme ve “Troy” işletim sistemidir.

Gerçekten merak ediyorum. 2016 yılından beri üzerinde çalışılan “Türkiye Kart” ne zaman kredi kartı olarak devreye sokulacak, “troy” işletim ne zaman başta kamu kurum ve kuruluşları olmak üzere yaygınlık kazanacak.

Bizler bireysel olarak bunu yapmaya çalışıyoruz, ama hala ortada kredi kartı olarak kullanabileceğimiz “Türkiye Kart” yok. “Troy” işletim sistemi için bankalar zorluk çıkarıyor.

Her şey tamam ise neden bekleniyor.

Yaklaşık dört yıl önce ”Türkiye Kart” ve “Troy İşletim sistemi” ilgili teklifte bulunmuş ve şöyle demiştim. “Yerli olarak PTT tarafından geliştirilen ve özellikle bütün ülkede başta toplu ulaşımda kullanılacak *Türkiye kartı* yerli kredi kartı olarak ve *troy* işletim sistemiyle hemen devreye alınmalı ve yaygınlaştırılarak “visa, MasterCard ve diğer yabancı kartlar”ın hâkimiyeti sonlandırılmalı ve tek kart ile bütün şehirlerde toplu taşımada ve kredi kartı olarak kullanılmalıdır”

Aradan neredeyse 6 yıl geçti.

Yeni bir açıklama yapıldı. Demek ki dört yıllık bir kayıp var.

Evet.

Gecikme var ve daha fazla gecikilmemelidir.

Kanaatime göre her şey hazır olduğuna göre hemen başlatılmalı ve yaygınlaştırılmalıdır.  Hatta Belediyeler ve Resmi kurumlar için zorunlu olmalıdır.

Artık yerli kartlarımız sadece Türkiye’de değil, dünyanın her yerinde kullanılmalıdır. 

Daha önce de açıklama yapılmıştı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Kart Projesi ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, tüm ulaşım hizmetlerinden ve finansal sistemden faydalanma imkânı sunan Türkiye Kart ile ilgili olarak , “Proje kapsamında amacımız şehir içi toplu taşıma hizmetlerinin sunulduğu ulaşım sektöründeki tüm paydaşların dâhil olacağı bir takas, switch, mahsuplaşma ve operasyon merkezinin kurulması ile Türkiye Kart’ı her alanda devreye sokmak. Türkiye Kart’ın ulaşım araçları, para transferleri, alışveriş ve birçok ihtiyaçlarda tek kart olarak kullanılabilmesini sağlamak” diye konuştu. İşteTÜRKİYE KART’IN ÖZELLİKLERİ

Yılsonunda 6 ilde kullanılmaya başlanacak olan Türkiye Kart, toplu ulaşım ile birlikte POS ve ATM cihazlarında, belediye harçları ve vergi ödemeleri, otopark ödemeleri, anlaşmalı iş yerleri, taksi ödemeleri, yiyecek ve içecek otomatlarında kullanılabilecek. Ayrıca PTT kanalları, bankalar ve devlet kurumları, çevrimiçi kanallar, mobil uygulama ve anlaşmalı iş yerleri üzerinden yükleme işlemi yapılabilecek.” https://www.hurriyet.com.tr/bilgi/turkiye-kart-nedir-ozellikleri-neler-iste-turkiye-kart-pilot-uygulamasindan-ilk-bilgiler-42328585

Evet.

2023 bitti ve hala yaygınlaştırma gerçekleşmedi.

Yıl 2024.

Nisan ayı bitmek üzeredir.

Kim kimler engelliyor projeyi.

Sayın Başkan.

Emir veriniz.

Hemen “Türkiye kart” “troy” işletim sistemi tabanlı devreye sokulmalı ve milletin cebine girmelidir.

Daha fazla gecikilmemeli ve “Troy işletim sistemi” ile “Türkiye Kart”ı bütün kartların yerini tutacak şekilde yaygınlaştırılmalıdır.

Hemen bugün.

Selam ve Sabırla… 16.04.2024

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?