7 Haziran 2024 Cuma

Merhum Abdurrahim Karakoç Ağabeyimizi Yâd Ederken

Merhum Abdurrahim Karakoç Ağabeyimizi Yâd Ederken

Veysi ERKEN Dr.

7 Haziran Merhum Abdurrahim Karakoç ağabeyimizin vefatının sene-i devriyesi.

(7 Nisan 1932, Kahramanmaraş - 7 Haziran 2012, Ankara)

Bizler vefanın “anlık” olmadığını izah etmeliğiz herkese.

İslamî şuur “vefa”lı olmayı gerektirir.

Abdurrahim Karakoç ağabeyi uzun uzun anlatacak değilim. Aynı Gazetede yazmak nasip oldu. İslami yaşayışını ve hassasiyetini bilenlerden olduğumu düşünüyorum. Önemli olan hassasiyetlerini ve yol göstericiliğini gençliğe mal edebilmektir.

Vefanın bir “anlık” olmadığını anlatmaktır. O;

Aydınlığa koştum, karanlık çıktı

Her sevgi, her vefa bir anlık çıktı...

Güç bela ben, bana vardım dün gece.

Dosta şiir yazdım "hatıra" dedim

Belki bir dost gele otura dedim.

Gönlümü toprağa serdim dün gece” diyordu da bizler Fatihalarımızla, Yasinlerimizle dualarımızla yanına gidip oturduğumuzu vefasız olmadığımızı göstermek ve yaşamakla mükellefiz.

Vasiyetini yerine getirmeliyiz. Onun hayatı, tefekkürü ve mirası( şiirler, yazılar) emanettir, gençlere aktarılmalıdır ki, iyilik çoğalsın.

Merhum Abdurrahim Karakoç ağabeyinin vasiyetinden bir şiir. Buna sahip çıkmak bile yeterli olabilir.

 İşte o vasiyet:

“İmansız askerin, korkak paşanın
Bir boyuna bir de enine tükür.
Kaçarken vurulup yere düşenin
Bir leşine bir de kanına tükür.

Ölürsen de hak yedirme, hak yeme;
Aka kara, karaya da ak deme.
Adaletten ayrılırsa mahkeme,
Bir hâkime bir de kanuna tükür.

İlaç olsa içme düşman tasından
Sakın taş attırma dost arkasından
Kim ikiyüzlüyse tut yakasından
Bir yüzüne bir de canına tükür.

Millet parasından verdirme parsa;
Edirne'den Van'a, Muğla'dan Kars'a
Nerede sahte bir kahraman varsa
Bir resmine bir de şanına tükür.

Kesmekle kısalmaz cömerdin eli
Yiğidin adına eklerler deli.
Baban olsa bile Allahsız ölü
Bir ruhuna bir de sinine tükür.

Bırak hesabını ölüm kalımın
İnanmışa zulmü ne ki zalimin
Manayı reddeden sözde âlimin
Bir ilmine bir de fenine tükür.”

Bugün 7 Haziran Abdurrahim Karakoç ağabeyimizin rahmet-i rahmana kavuşmasının sene-i devriyesidir.

Secde-i rahmanda tevhidi çok arzulayandı. Tefrikanın bize yakışmadığını şu şekilde terennüm ediyordu.

“Birleşin ey! Yolları Kur'an'da birleşenler

Birleşin, itikatta, imanda birleşenler

Ayrılık yakışmıyor, bölünmek günah size

Birleşin ey! Secde-i Rahman'da birleşenler.

Evet.

Birlik ve beraberlik zamanıdır şimdi.

Abdurrahim Karakoç ağabeyin vasiyetini ifa zamanıdır el’an.

Ruhun şad mekânın cennettir inşallah.

Selam ve Sabırla… 07.06.2024

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?