16 Eylül 2024 Pazartesi

Fatih Sultan Mehmed’in Gazelinde Belirttiği Gibi Bir Ülküye Sahip miyiz?

 Fatih Sultan Mehmed’in Gazelinde Belirttiği Gibi Bir Ülküye Sahip miyiz?

Veysi ERKEN Dr.

Bizim ülkümüz Hz. Muhammed Mustafa’nın sav izinden, yolundan gitmek, yöntemlerini kullanmak, Allahın adını yüceltmek, İ’layı Kelimetullah için âleme nizam vermektir.

Ayette; “İçinizden Allah’ın lutfuna ve âhiret gününe umut bağlayanlar, Allah’ı çokça ananlar için hiç şüphe yok ki, Resûlullah’ta güzel bir örneklik, imtisal, usvetun hasenetun vardır. Ahzâb-21” buyrulur. Bu ülküye sahip olanlar da bizim için örneklik teşkil eder.

Fatih Sultan Mehmet bu ülküsünü şu şekilde terennüm eder ve bizim için bir timsaldir. İşte Gazel.

SULTAN MEHMET (FATİH) HAN’IN GAZELİ   

İmtisal-i cahidu- fillah oluptur niyetim;

Dini İslâm’ın mücerret gayretidür gayretim

Fazl-ı hakk-ı himmet-i cünd-i ricalüllah ile;  

Ehli küfrü serteser kahreylemektir niyyetüm.

Enbiyavü evliyaya istinadım var benum;  

Lütf-i haktandur heman ümidi fethu nusretüm; 

Nefsü mal ile nola kılsam cihanda ictihad. 

Hamdü lillah var gazaya sad hezeran rağbetüm;

Ya Muhammed mucizatı Ahmedi muhtar ile;

Umarım galip ola a’day’ı dine devletüm;

SULTAN MEHMET(FATİH)HAN’IN GAZELİ  (Bugünkü Türkçe ile)

Niyetim Allah yolunda cihat etmektir.  

Bütün gayretim dini İslam’ın muzafferiyeti içindir. 

Allah’ın inayeti, maneviyat erlerinin himmeti ile,

Ehli küfrü baştanbaşa kahreylemektir niyetim;

Ben peygamberlere evliyaya dayanırım.

Fetih ve yardım ümidim Allahın lütfündandır.

Nefs ve mal ile cihat ne güzel olur;

Elhamdülillah benim gazaya çok rağbetüm var.

Ey Muhammed senin mucizelerinle,  

Umarım devletim din düşmanlarına galip olacaktır."

Rabbulaleminden talebim bu doğrultuda ülkümüzün devam etmesidir.

Ümitvarım.  Çünkü Rabbulalemin "vela taknatu" buyuruyor.

Selam ve sabırla... 16.09.2024

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?