24 Eylül 2024 Salı

Onların Cenaze Namazlarını Kılma

 Onların Cenaze Namazlarını Kılma

Veysi ERKEN Dr.

Toplum olarak içimizde fısk, fücur, nifak ve küfür arttır. Onun için içimizde münafık, facir ve fasık çoktur.

Bunlarda namaz, zekât, cihat yok.

Sadece inanmış Müslümanlarla alay ederler. İyilik yapanları engellemeye çalışırlar. Gazze bir türnusol kâğıdı gibi onları meydana çıkardı. Allah’ın resulünün davetine icab etmedikleri gibi icab edenleri engellemeye çalıştılar, çalışıyorlar. Ayette onlar “Allah’ın Resulünün çağrısına uymayarak seferden geri kalanlar yerlerinden ayrılmamış olmaktan dolayı sevinç duydular; canlarıyla mallarıyla Allah yolunda savaşmak istemediler, üstelik “Bu sıcakta sefere çıkmayın” dediler. De ki: “Cehennem ateşi çok daha sıcaktır” anlayabilselerdi! Tevbe-81” diye tavsif edilirler.

Bu tipler nifak halinde olup İslam ve Müslüman düşmanıdır. Bu tipler ölürse namazlarını kılmamak, kabirleri başında durmamak şarttır, gereklidir. Ayette “Ve onların arasından ölen hiç kimsenin namazını kılma, mezarı başında da durma! Çünkü onlar Allah ve resulünü inkâr ettiler ve yoldan sapmış olarak öldüler.  Tevbe -84”

Evet.

Geçenlerde tanıdığım biri öldü. Ayetlerde belirtilen bütün nitelikler onda mevcut idi. Cenazesine gidelim diyen dostlara bunun cenaze namazı kılınmaz, taziyesine iştirak edilmez dedim.   

Ayetlerle izah edince katılmaktan vazgeçenler oldu.                         

İnanan için İslam, hayatın bütününü kuşatır. Müslüman bireyin ve toplumun bütün eylem ve söylemlerinin kaynağını oluşturur.

Birey, başkalarına karşı davranışlarını oluşturmasında “İslam”ın kaynaklarını” mehaz alırsa hem kendisinin, hem de toplumun hayatı anlamlı olur. Hatta toplumda görülen olumsuz davranışların bir kısmının izale edilmesinde büyük rol oynar.

Bunu “ cenaze namaz”ı ve diğer namazlarla misallandırabiliriz.

Bilindiği üzere namazın hem bireysel hem de toplumsal faydaları var. Gerçek anlamda kılınan namaz, insanı Allah’a yakınlaştırır, kötülüklerden uzaklaştırır.

Bireyin iradesini ve ruhunu kuvvetlendirir, ona üstünlük sağlar, onu dünyevileşmekten korur. Ona şehevî ve dünyevî arzularını yerinde kullandırır, böylece onu rahatlatır.

Toplumsal açıdan bakıldığında namaz, bireyi topluma karşı işleyeceği kötülüklerden alı kor. Nitekim bu durum “Namazı kıl. Çünkü namaz, fuhuştan ve kötülüklerden alı kor. Ankebut 45” ayetiyle belirtilmiştir.

Her halükârda denilebilir ki, namaz ve cenaze namazı birey ve toplum için bir diriliş eylemidir.

Namaz bir diriliş eylemi olduğu kadar, aynı zamanda bir çeşidiyle de “direniş” eylemidir de.

Özellikle “cenaze namazı” bir direniş eylemidir denilebilir. Cenaze namazı toplumda yer alan münafıklara, müfsitlere, facirlere karşı bir direniş eylemidir. Bunu ayetten anlıyoruz. Ayette;  “Onların arasından ölen hiç kimsenin namazını kılma, mezarı başında da durma! Çünkü onlar Allah ve resulünü inkâr ettiler ve yoldan sapmış olarak öldüler.  Tevbe -84”

Allah resulünün sav yolunda olan onların namazlarını kılmaz.

Namazlarının kılınmayacağını düşünenlerin İslam’ı daha çok araştırdıkları ve hidayete mazhar oldukları bilinmektedir.

İşte direniş burada başlıyor.

Cenaze namazlarını kılmamakla direniş, dirilişe vesile olabiliyor.

Bilindiği üzere toplumumuzda ömrü boyunca İslâm’a ve Müslümanlara saldırmayı marifet olarak gören, hayatı boyunca İslâm dışı yaşayan bireylerin ölüsü camiye getirilir ve şuursuz Müslümanlar bunların namazını kılar, taziyelerinde bulunur.

Bu durum kötülerin kötülüklerini, edepsizliklerini, ahlaksızlıklarını ve İslam’a olan düşmanlıklarını sürdürmelerine zemin hazırlar.

Allah bu tiplerin namazının kılınmamasını emretmektedir. Ayette “Onlardan ölenlerin hiç biri üzerine asla cenaze namazı kılma. Tevbe-84” denilmektedir.

Şuurlu Müslüman her önüne konulanın namazını kılmaz. Cenazeyi getirenlerin kenarda beklemeleri karşısında farz-ı kifayedir deyip saf’ta yer almaz.

Bilir ki, şuursuz davranışlar topluma bir kötülüktür.

Kısaca;

Cenaze sahiplerinin safta yer almaması karşısında şuurlu Müslümanlar tarafından bir tepki gösterilip cenaze namazı kılınmazsa cenaze sahiplerinin ekseriyeti bu tepkiden ibret alarak İslam’a rucu eder ve normal davranış sergilerler.  Bunun örnekleri çoktur.

Konuya bu bağlamda bakıldığında namaz bir diriliş eylemi olduğu gibi, dirilişe vesile olacak bir direniş eylemi”dir aynı zamanda.

Buradan hareketle diyebiliriz ki, haydin namazla şuurlanmaya, direnmeye ve münafıkların, müfsitlerin cenaze namazlarını kılmamakla dirilmeye, topluma iyilik etmeye.

Selam ve Sabırla… 24.09.2024

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?