23 Temmuz 2024 Salı

Başarmak için hayalinizi rüyanızda görebiliyor musunuz?

 Başarmak için hayalinizi rüyanızda görebiliyor musunuz?

Veysi ERKEN Dr.

Talim ve terbiyede başarı, muvaffakiyet ve hâsılat ehemmiyetlidir.  Bir şeyi elde edebilmek için öncelikle elde etmek istediklerinizle ilgili bir hayaliniz olmalıdır.” Hayal” de yeterli değil, o hayalinizi her gece rüya”nızda görmelisiniz.

Bir dostumuz bununla ilgili bir kıssa paylaştı.

Umarım ki, okur ve ibret alırsınız, hayal kurar ve rüyanızda görürsünüz.

“Oduncu hikâyesi verimli çalışmanın, başarının, muvaffakiyetin, hâsılanın en kısa hikâyesidir. İsmail efendinin başarısının sırrını açıklar.

Hattat İsmail Efendi dedelerinden kalan mirasla geçimini sağlayan ve sadece hat sanatında başarılı olmak isteyen ve sadece hatla meşgul olan bir insandır.

Bir gün arkadaşı şöyle der: Üstat böylesine büyük hattat olmayı nasıl becerdin, nasıl başardın bunun sırrı nerede saklı.

Hattat İsmail Efendi, “Beni bir oduncu böyle başarılı bir hattat yaptı” der ve anlatmaya başlar. Akşam bahçemde kırılacak büyük büyük ağır kütükler var ve bekliyorum ki oduncu gelsin.

O gün de ikindi olduğu halde hiçbir oduncu bizim sokaktan geçmedi.

Oduncu demek de zaten iri yarı, pazısı kuvvetli, güçlü adam demektir. İki balta asar iki omzuna sokakta gür bir sesle “oduncu” diye bağırır. Odun kırmanın saati bir altındır.

Akşam oldu bugün oduncu geçmedi derken kısık bir ses duydum; Baktım ki bir oduncu.

Orta yaşlarda cılız bir adam elinde iki değil bir tane baltası var. Dedim ki bizim kütükleri bu adam kıramaz.

Tam içeri giriyordum ki vazgeçtim ve ona doğru seslendim;

-Amca bakar mısın?

Bizim odunlar var kırılacak kırar mısın?

-O da “Benim işim odun kırmak evladım, sen göster bana.

-“Ne kadar ücret alırsın kütükler için”.

-Baktı kütüklere “iki altın” dedi.

-Amca “bir altın” değil mi?

-“Evladım benim ücretim 2 altın”.

-“Ne kadar sürede kırarsın?” dedim.

-“Bir saatte kırarım” dedi.

-”Kır” dedim ve pencereye çıktım onu seyrediyorum.

-Adam odunları kırmadan önce onları elinde çeviriyor, etrafına iyice bakıyor ve yere koyuyor bir vuruşta kırıyordu. Bütün kütükleri aynı şekilde önce elinde çevirdi sonra koydu ve tek vuruşta kırdı. En budaklı parçalara bile bir defada vurup parçalıyordu. Bir saatte bitirdi. Ben şaşkın ve mahcuptum.

Yanına geldim, tuttum elinden öptüm, “Hakkını helal et” dedim. “İki” altını verdim giderken, “Dur amca gitme bana bunun sırrını ver” dedim.

 -Evladım sen ne garip bir adamsın. Bana iki saatlik bir iş verdin ben onu bir saatte yaptım, bu emeğin karşılığında sen bana iki altın verdin, şimdi benden 50 yılın sırrını bedava istiyorsun.

-Eee amca ne istiyorsun?

-Evladım bir cümle daha söylerim iki altın daha alırım.

-Çıktım iki altın daha getirdim.

-Dedi ki “evladım sen cömert bir adamsın cümlelerin sınırı yok.

Anlattıklarımı dinle bakalım; Sen ne iş yapıyorsun”

Dedim ki “Ben hat sanatı ile uğraşıyorum dededen kalma varlıklıyım bu köşk benim”.

Evladım hat sanatında başarılı olmak istiyor musun? Evet dedim.

-“Sen hiç rüyanda “mim” çizdin mi?”

-Hayır.

“Vav”

-Hayır

-“Elif”.

-“Amca ben ne hat gördüm ne hat çizdim rüyamda”.

-“Evladım senden hattat olmaz” dedi.

-“Neden amcam?

-“Oğlum bak ben 50 yıldır oduncuyum bugün bile hala rüyamda sabahlara kadar odun kırıyorum. Eğer hayallerini rüyana sokamazsan başarılı olamazsın”.

-“Oduncu ihtiyar iki altınımı aldı ve gitti. İşte benim mürşidim bu oduncudur. O gün bu gündür ki rüyalarımda ben vav görüyorum mim görüyorum elif görüyorum.”

Sahi başarmak istediklerinizle alakalı rüyalarınıza giren hayalleriniz var mı?

Yoksa uyanın ve hayal kurun, sonra rüyasını görün.

Selam ve Sabırla… 23.07.2024







 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?