28 Mayıs 2020 Perşembe

1-Nifak, Münafık ve Günümüzde Nifak Hareketleri


1-Nifak, Münafık ve Günümüzde Nifak Hareketleri

Veysi ERKEN

“Doğrudan doğruya Kuran’dan alıp ilhamı,
Asrın idrakine söyletmeliyiz İslâm'ı” diyor merhum Mehmet Akif.
İslam’ı asrın idrakine söyletebilmek için “tefekkür zemin”imizi İslamî ilke ve kurallara dayandırmak mecburiyetindeyiz.
Biliyoruz ki, “kem âlât ile kemâlat olmaz”
Düşünme zeminimiz “kem ilke ve kurallar”dan oluşuyorsa tefekkürün sonucundaki çıkarımlarımız da “kem” olur.
Olay ve olgulara kem ilke ve kurallarla değil, Kur’anî ilke ve kurallarla anlamaya çalışalım.
Özellikle hayatı bu bağlamda anlamaya çalıştığımızda Hz. Peygamber döneminden beri “nifak” hareketleriyle karşılaşıyoruz.
Hayatı Kur’an ve onun uygulayıcısı olan Hz. Muhammed’in sünneti ( yaşayışı, uygulamaları, davranışları ve tavsiyeleri) ile anlamaya çalışmak durumundayız.
Rabbulalemin vahyettiği kelamında “insanı” değişik boyutlarıyla tavsif eder.
Bu tavsiflerden birinde insanları Mümin, Kâfir ve Münafık diye ayırır.
Hatta. Bu sıfatlarla bilinen müstakil sureler vardır.
Müminun Kırkıncı suredir. 85 ayet. Kafirun 109 sure 6 ayet ve munafikun 63 sure ve 11 ayettir.
Yine Bakara süresinin ilk 5 ayeti müminleri 6,7 kâfirleri ve 8-15 ayetleri münafıkları anlatır.
Tabii ki, münafıkların tarihi süreç içindeki rollerini anlatacak değiliz.
Eğer. İlhamı Kur’andan alıp asrın idrakine İslami söyleteceksek günümüzün münafıklarını ve nifaklarını bilmek, anlamak ve teşhir etmek durumundayız. Bunları anlatırken Hz. Peygamber’in (s.a.v.) dönemindeki münafıkların tutum, tavır ve eylemlerine de atıfta bulunmak gerekir.
Nifak, terim olarak “içinden kâfir olup, dışından Müslüman görünen kimsedir. Bir başka deyişle münafık kendini mümin göstererek sözde imanlı olduğunu savunup Allah’a, Resulüne ve müminlere düşmanlığını gizleyen kimsedir. Nafıka denilen deliğin dışı nasıl dümdüz, yeryüzü gibi görünür ve aslında içi delik ise, münafığın da dışı başka içi başkadır. Nifak’ın yer altındaki kanal, tünel anlamını göz önüne aldığımızda münafığın da İslâm perdesi altında gizlendiğini görürüz. (1)
Nifak genel anlamda iki boyutta ele alınmıştır.
1-itikadi : “Akidenin hilafına hareketi ifade eder. İtikadi nifak imanda mürailiği ifade eder.” (2)
2- Ameli: Ameli nifak Müslüman toplumun içinde olduğu halde, vaziyete veya menfaatine göre tutum geliştirenleri ifade eder.(3)
 Kanaatimize göre ameli münafıkların akideleri de bozuktur. Davranışları İslami ilke ve kurallara göre değil, menfaat veya bağlı oldukları merkezlere göre şekillenir. Hz. Peygamber döneminde ameli nifak hareketi içinde bulunanlar hem siyasi güç devşirme peşinde olmuşlardır, hem de Yahudi topluluğu ile birlikte hareket etmişlerdir. Bu tutum ve davranışlarıyla İslam toplumu içinde daimi ifsadın içinde olmuşlardır.
Hz. Peygamber s.a.v. döneminden beri var olan “nifak hareketleri” şekil ve yöntem değiştirerek her devirde var olmuş ve varlığını günümüzde de devam ettirmektedir.
Nifak hareketi evirilerek Haşhaşine dönüşmüş ve tapınakçıların ortağı ve uzantısı haline gelmiştir.
Günümüzde ise nifak hareketleri yöntem ve araçlarını geliştirerek varlıklarını sürdürmektedir.

  YARIN DEVAM EDECEĞİZ İNŞALLAH

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?