25 Aralık 2011 Pazar

Kadınlara Silah Kullanma Eğitimi

Kadınlara Silah Kullanma Eğitimi

Veysi ERKEN

Televizyonda haberleri izlerken Şefkat-Der yöneticisinin açıklamaları dikkatimi çekti. Dikkatle izlendiğinde bazılarına absürt gelen teklifleri ilgimi çekti.

Teklifleri kadınlara silahın, bir diğer ifadeyle tabancanın nasıl kullanılacağı eğitiminin verilmesiyle ilgiliydi.

Şefkat Derneğinin yöneticisi kadınlara “silah kullanma eğitimi verilmelidir” derken aynı zamanda gerekçelerini sıralıyordu.

“Kadına yönelik şiddetin azaltılması için savunma reflekslerinin arttırılması silah kullanabilmeye bağlıdır. Kadın kendini savunabilmelidir” diyordu.

Ben şahsen bu gerekçelerle kadınlara yönelik böyle bir teklifte bulundukları ve atış poligonları ile anlaşma arayışlarına girdikleri için dernek yöneticilerini kutluyorum.

Bence kadınlara sadece eğitim değil silah da verilmelidir.

Ancak kadınlara yönelik olan bu teklif doğru olmakla birlikte eksiktir.

Eksikliği şuradan kaynaklanmaktadır diye düşünüyorum.

Acaba kadına yönelik şiddet ve cinayetler neden artmakta. Silahı kullanma eğitimi verildiğinde kadınlara yönelik cinayet ve şiddet azalacak mı?

Bence azalmaz.

Zira kadınlara yönelik cinayet ve şiddetin sebepleri bilinmeden silah kullanabilme eğitimi sorunu çözmez.

Bence değerlerin yaşanması konusunun araştırılması gerekir.

Şu sorunun sorulması elzemdir diye düşünüyorum.

Acaba ailede dini değerlerin yaşanması veya yaşanmaması ile cinayetlerin artma veya azalması arasında bir orantı var mıdır?

Varsa Cinayet ve şiddeti arttıran yaşantı biçimleri nelerdir.

Cinayet ve şiddeti azaltma hangi değerleri kazandırma ile mümkündür.

Bence silah kullanma eğitimi bu bağlamda ele alınmalı ve gerçekleştirilmelidir.

Bunları bir eğitimci gözü ile ifade etmemin sebebi şudur.

Cinayet veya şiddet mağduru kadınların aile yaşantısına ve toplamsal hayattaki konumlarına baktığımızda genel olarak dini değerlerin zayıflığı veya yokluğu ile karşılaşırız.

Ailede dini değerler ne kadar az ise şiddet eğilimi de o derecede artmaktadır.

Bunu tahlil etmek durumunda olmamız gerekir.

Habere konu olan teklife ben bu gözle bakıyorum.

Evet…

Kadınlara silah kullanma eğitimi verilmelidir. Bunun yanında aile bireylerinin tamamına ve özellikle erkeklere dini değerler eğitimi verilmelidir.

Böyle bir yaklaşım sergilenmezse “kadınlara silah kullanma eğitimi” tek başına bir işe yarayabileceğini düşünmüyorum.

Selam ve Sabırla….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?