7 Şubat 2021 Pazar

Devlet Üniversitelerinde Emeklilik Yaşı 67 Değil m?

 

Devlet Üniversitelerinde Emeklilik Yaşı 67 Değil m?

 Veysi ERKEN

           Benim bildiğim kadarıyla Devlet üniversitelerinde öğretim üyelerinin emeklilik yaşı 67’dir.

            Gelişmekte olduğu kabul edilen elliye yakın üniversite istisna edilmiştir.

            Ama Boğaziçi, ODTÜ, İstanbul, İTÜ, Ankara, Hacettepe vs. üniversitelerde kesin hükme bağlanmış.

            Yaş 67.

            Bu hükme rağmen Başta Boğaziçi üniversitesi olmak üzere pek çok üniversitede 67 yaşını geçmiş öğretim üyelerinin istihdamının dolaylı yollarla devam ettirildiğini okuyoruz.

            Hem de değişik fonlardan yüklü miktarlarla fonlandıkları ileri sürülüyor.

            Bunların aylık gelirlerinin 50 bin civarında olduğu yönünde duyumlar alıyoruz.

            Bu durum resmi vakıfların üniversitelerinde de olduğu ifade ediliyor.

            Özellikle Cumhurbaşkanına sesleniyorum.

            Bu durum varit ise derhal bu öğretim üyelerinin üniversitelerden uzaklaştırılmaları gerekir.

            Esasında, huzur için eylemci bütün öğretim üyelerinin üniversitelerden uzaklaştırılması icap eder diye düşünüyorum.

            Ama öncelikle fonlanan öğretim üyesi sıfatını taşıyanların görevden uzaklaştırılmaları gerekir.

            Zira 67 yaş gereği yapılmalıdır.

            Kaçınılmazdır.

            Selam ve Sabırla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?