20 Şubat 2014 Perşembe

Neden Diretiyorsunuz?



Yüksek Lisans Öğrencilerinin Askerlik Sevk Tehirini Ertelememekte Neden Diretiyorsunuz?

Veysi Erken

NOT: Numan Kurtulmuş’a katılıyorum. Askerlikle ilgili genel düzenleme yapılmalıdır. Ancak düzenleme uapılıncaya kadar acil bedelli çıkarılmalıdır BEDELLİ ASKERLİK konusunda epey yazı yazdım. Bu konunun gündemde tutulması şart. Zira bir milyona yakın insanımız BEDELLİ konusunda çözüm bekliyor. Bu spot BEDELLİ konusu çözüme kavuşuncaya kadar yazılarımın başında yer alacaktır. “BEDELLİDE YAŞ 25 BEDEL 15 BİN”

               Değerli okuyucular, Sayın Vekiller ve Yürütme organının temsilcileri
              Yüksek Lisans öğrencilerinin askerlik sevk tehiri ile ilgili onlarca yazı yazdım. Ortada bir hak ihlalinin olduğunu ifade ettim.
            BİMER yolu ile Başbakanlığa hitaben üç yazı gönderdim. Yüksek Lisans öğrencilerinin “öğrencilik statüleri” ve “Askerlik Sevk tehirleri” ile ilgili Kanun ve mevzuatın ilgili bölümlerini hatırlattım ve belirttim.
  İlgili Enstitülerin öğrencilerin Askerlik sevk tehir tekliflerinden bahsettim. Tekliflerin kabul edilmemesinin yanlış olduğunu ilgili kanun maddeleriyle ortaya koydum
            En son aynı kanun ve yönetmelik hükümlerine tabi Doktora ve Yüksek Lisans öğrencileri arasında neden ayrım yapıldığını ve varsa başka bir mevzuatın olup olmadığını sordum.
            BİMER yoluyla gönderdiğim yazının ilgili kısmında MSB Sayın İsmet Yılmaz tarafından TBMM Genel Kurulu'nda milletvekillerinin sorularına sözlü cevap verirken kullanılan, “…doktora yapanlar da varsa 35 yaşına kadar da askerlikleri ertelenebilmektedir” ifadelerine de yer verdim .” (Kaynak basın, haber siteleri örnek http://www.f5haber.com/gundem/bedelli-askerlikte-sure-uzatma-calismasi-var-mi-haberi-12439/)
        Müracaatımda MSB Sayın İsmet Yılmaz’ın bu cevabı üzerine yapılmış ve aynı madde hükümlerine ve şartlara tabi olan Yüksek Lisans öğrencilerinin Doktora öğrencilerinden farklı bir muameleye tabi tutularak sevk tehirlerinin yapılmama gerekçesi sorulmuştur.
          Bu talebim üzerine verilen cevabi yazıda kanun maddesine ilgili bürokrat tarafından 46. Maddede yer almayan “….(bu haklar arasında askerlik erteleme işlemi de dâhil)…” ifadesi eklenmiştir. Bürokratın keyfi olarak kanun maddesine ilave ettiği bu ifade geçerli olsaydı bütün LİSANSÜSTÜ (doktora öğrencileri de dâhil) öğrenciler için geçerli olurdu.
Bilindiği üzere 2547 Sayılı kanun 44 ve 46. maddeleri gereği “öğrencilik statüsü” devam eden bir öğrencinin sevk tehir işlemleri yapılmadan devam zorunluluğu olan ders, staj ve sınava katılma ile Laboratuar veya Kütüphanelerde araştırma ve incelemeyi gerektiren tezini hazırlaması mümkün değildir.
          Yukarıdaki izahattan anlaşılacağı üzere Doktora öğrencilerinin sevk tehirleri yapılmakta ve öğrenciliğin özel hükümleri gereğince 35. Yaşın sonuna kadar erteleme işlemi uygulanmaktadır.  Aynı hukuki statüye sahip ve aynı kanun maddelerine tabi yüksek lisan öğrencilerinin bu özel hükümlerden yararlandırılmaması ilgili kanunun ruhuna ve Anayasanın 10. Maddesindeki eşitlik ilkesine aykırılık teşkil etmektedir.
              Bu nedenlerle, BİMER’e gönderdiğim yazıyı “2547 Sayılı Kanunun 44 ve 46. Maddelerinde yapılan değişiklikle mezuniyet için AZAMİ SÜRE ortadan kalktığından ve aynı maddede açıkça belirtilen nedenler ışığında Yüksek Lisans Öğrencilerinin Askerlik sevk tehirlerinin 35. Yaşın sonuna kadar yapılmamasının başka yasal gerekçesinin 4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununun 5. Ve 11. Maddeleri gereği tarafıma bildirilmesi için gereğini arz ederim.” şeklinde bitirdim.
    Milli Savunma Bakanlığı’ndan gelen 17 Şubat 2014 tarih ve MÜS.YRD.: 91435900-2850-106-14/ASAL D.Yd.Sb.Ş.Ert.Ks. sayılı cevap“Askerlik işlemleri hususundaki ilgi (a) müracaatınız incelenmiştir. Bu konuda daha önce gönderilen ilgi (b) müracaatınıza ilgi (c) ile cevap verilmiş olup bu konuda başka yasal gerekçe bulunmamaktadır.” şeklindedir.
            Şimdi tekraren soruyorum?
         Başka yasal gerekçe yoksa aynı kanun ve yönetmelik hükümlerine tabi olan Doktora ve Yüksek Lisans öğrencileri arasında neden ayırım yapılıyor. Doktora öğrencilerinin sevk tehirleri yapılırken Yüksek Lisans öğrencileri neden mağdur ediliyor ve öğrenim hakları ihlal ediliyor.
            Yukarıda da açıkça göreceğiniz üzere  verilen hukuka uygun olmayan cevaplar nedeni ile tekrar BİMER marifetiyle bilgi talebinde bulunmak istemiyorum.
         Sayın Başbakan’a, Bakanlar Kurulu üyelerine ve özellikle Milli Savunma Bakanı Sayın İsmet Yılmaz’a soruyorum. Bu hak ihlalini ne zaman durduracaksınız. Ne zaman Asker Alma Dairelerine genelge göndereceksiniz?

        Sayın Rektör ve Enstitü müdürlerine soruyorum. Öğrencilerinize ne zaman sahip çıkıp mağduriyetlerini gidereceksiniz.
           Sayın YÖK yetkililerine soruyorum. Lisans için geçerli olan 29. Yaş için yaptığınız yazışma ve hak ihlalini giderici düzenlemeyi YÜKSEK LİSANS öğrencileri için ne zaman yapacaksınız?
            Hak ihlalinin giderilmesini öğrencilerimiz adına bekliyoruz.
Selam ve Sabırla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?