29 Nisan 2024 Pazartesi

Müfredatta öngörülen değişiklik hemen uygulansın mı?

Müfredatta öngörülen değişiklik taslağı hemen uygulansın mı?

Veysi ERKEN Dr.

Eğitim müfredatında değişiklik yapılmak isteniyor.

Yıllardır aynı cümleler ve kelimeler tekrar ediliyor.

Müfredatımız sakat, insanımızı terbiye etmiyor.

Doğrudur.

Zaten müfredatımız İslam terbiyesiyle terbiyelenmiş, ahlaklı, vicdanlı insanı yetiştirmeyi öngörmüyor, böyle bir amacı yok.

İyi niyetle hazırlandığını düşündüğüm müfredatta kısmi bir değişiklik ön görülüyor.  Bunun için bir taslak hazırlanmış ve görüşler alınsın diye internet ortamında herkesin görüşüne sunulmuş.

Tabii ki, her dersin müfredatını incelemiş değilim.

Fen ve Matematik ilgimin dışındadır.

Moda tabirle “değer”lerin kazandırılması ile ilgili kısımları ve değişiklik tekliflerini inceledim.

Kanunda ifade edilen “amaç” yerinde durduğu müddetçe sağlıklı ve işe yarar müfredatın yürürlüğe konulabileceğini zannetmiyorum. Öngörülen ve yazılan değişiklikler ortadadır ve yeni şeyler ifade etmekten uzaktır.

Buna rağmen genel kanaatim şudur.

Gerçekten değişiklik isteniyorsa amaç”tan başlanmalı ve program esnek ve değiştirilebilecek  şekilde uygulansın derim.

Benim bu konudaki ölçüm merhum Turgut Özal’ın sözüdür. Özal, “Ben bir icraat yapacağım zaman sol kafaların yazdıklarına bakarım. Eğer hiç sesleri çıkmıyorsa o projeyi yapmam, rafa kaldırırım. Yarısının sesi çıkmıyor, yarısının sesi çıkıyorsa o projeyi yeniler, öyle yaparım. Eğer bütün solcular projeyi engellemek için yaygara yapıyorsa hiç kimseyi dinlemem, o projeyi aynen yapar ve bitiririm. Çünkü o proje memleket için hayırlara vesiledir” diyordu.

Sol, sebatayist ve yerli olmayan kalemşorların karalamalarına bakıyorum.

Gördüğüm manzara şudur.

Yerli olmayanlar, öngörülen değişikliklere hep birlikte ve acımasız bir şekilde tenkit, tahkir, yıldırma ve vazgeçirtme yönünde yazı yazmadılar. Onun için temkinli olmak ve düzeltmeler yapmak kaydıyla yürürlüğe koymak gerekir diyorum.

Özellikle sosyal alanlarda – din dersleri dahil- öngörülen kazanımlarda sakatlık fazla görünüyor. Bu alandaki yanlış ve kasıtlı ifadeler ayıklanarak değişiklikler gelecek öğretim yılı değil, yarın değil, yarından yakın bir zamanda devreye sokulmalıdır.

Değişikliğe karşı çıkan herkese, partilere, partilerin başkanlarına, sendikalara, STK denilen millet düşmanlarına, insan ve medya şeytanlarına rağmen İslami anlayışı ve yaşayışı pekiştirecek değişiklikler yürürlüğe konulmalı ve daha mükemmellik için çalışmalar devam ettirilmelidir.

Cesur ve kararlı olunursa “Salih ve Kamil” nesillerin yetiştirilmesinin yolu açılır diye düşünüyorum.

Selam ve Sabırla… 29.04.2024

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?