27 Eylül 2013 Cuma

Kastamonu Üniversitesi Yeryüzü Üniversitesi



Kastamonu Üniversitesi Yeryüzü Üniversitesi
Veysi ERKEN
Üniversiteler şehirlerin kalkınmasına ve gelişmesine katkı sağlayan müesseselerdir. İlim ve irfan mekânları olmaları gerekir.
Yıllardır şehirlerimiz ihmal edilmiş ve kalkınmaya katkı sağlayacak üniversitelerden mahrum bırakılmıştır. Her şeye rağmen bugün her ilimizde üniversite bulunmaktadır.
İki seneye yakın bir zamandan beri Kastamonu üniversitesinde görev yapıyorum. Çalıştığım şehir ve üniversitesine katkımız olsun istiyorum. Çalıştığım üniversitenin yeryüzüne hitap etmesinin gerekliliğine inanıyorum.
Kısaca Kastamonu Üniversitesi yereli evrensele taşıması gerekir.
Yerel evrensele taşınabilir mi?
Elbette mümkün. Eksisi-hatası ile beraber bu çabanın olduğunu görüyorum. Hem öğretim üyesi hem de öğrenci kapasitesi iki- üçe katlanarak artmış.
Değişim programları çoğalmış.
İki yıla sığan bu gelişmelerin daha güzel olması mümkün müydü?
Elbette.
Ama gördüğüm kadarıyla Kastamonulu kendi üniversitesine sahip çıkmıyor ve ilgilenmiyor.
Kastamonulu derken iş adamlarını, sanayicilerini, STK temsilcilerini ve oda yöneticilerini kastediyorum.
Kastamonulu İbrahim Çeçen, Eren holding, Süleyman Bölünmez, Sıtkı Koçman gibi varlıklıların kendi şehirlerindeki üniversitelere sahip çıktığı gibi kendi üniversitesine sahip çıksaydı bugün öğrenciler yurt ve derslik sorunu yaşamazdı. Üniversite “Yeryüzü Üniversitesi” olma yolunda daha hızlı ilerlerdi. Öğretim üyesi için daha cazip olurdu.
Kastamonulu sadece mevcut üniversiteye sahip çıkmıyor diyemeyeceğim. Hemşerisini doğrudan ilgilendiren tıp fakültesinin taşınması için de adım atmıyor.
Kısaca ilgisizlik her konuda ve had safhada.
Sadece tenkit var.
Teklif yok. Destek yok.
           
           
            Özellikle İstanbul’da oturup da Kastamonu Üniversitesine yardım edebilecek yüzlerce Kastamonulu varlıklı insan var.
            Değerler şehri insanının ilgisizliği anlaşılır gibi değil.
            “Yeryüzü Üniversitesi” olma potansiyeline sahip olan Erasmus, Mevlana ve Farabi değişim programlarını başlatan ve uygulayan üniversiteye ve rektörüne ve çalışma arkadaşlarına destek olmak Kastamonulu varlıklılarının ve medyasının görevidir.
            Yapılanı görmeden, gelişmeler takip edilmeden ve dahi katkı sağlanmadan yapılan yorumlar faydasız ve gereksizdir.
            Buradan bütün Kastamonululara iki yılda yapılanı ve kat edilen mesafeyi görünüz diyorum.
            Katkı sağlayınız.
            Şehrinize ve üniversitenize değer katınız ki, üniversiteniz dünyaya değer katsın. Eleştiri hakkınız olsun.
            Selam ve Sabırla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?