23 Mayıs 2021 Pazar

SULTAN MEHMET(FATİH)HAN’IN GAZELİ

 SULTAN MEHMET(FATİH)HAN’IN GAZELİ


İmtisal-i cahidu- fillah oluptur niyetim;

Dini islâm’ın mücerret ğayretidür gayretim

Fazlı hakkı himmeti cünd-i ricalüllah ile;
Ehli küfrü serteser kahreylemektir niyyetüm;

Enbiyavü evliyaya istinadım var benum;
Lütf-i haktan dur heman ümidi fethu nusretüm;
Nefsü mal ile nola kılsam cihanda ictihad.
Hamdü lillah var gazaya sad hezeran rağbetüm;

İy Muhammed mucizatı Ahmedi muhtar ile;

Umarım galip ola a’day’ı dine devletüm;

SULTAN MEHMET(FATİH)HAN’IN GAZELİ
             (Bugünkü Türkçe ile)

Niyetim Allah yolunda cihat etmektir.
Bütün gayretim dini islam’ın muzaffariyeti içindir.
Allah’ın inayeti,maneviyat erlerinin himmeti ile,

Ehli küfrü baştan başa gahreylemektir niyetim;

Ben peygamberlere evliyaya dayanırım.

Fetih ve yardım ümidim Allahın lütfündandır.

Nefs ve mal ile cihat ne güzel olur;

Elhamdülillah benim gazaya çok rağbetüm var.

Ey Muhammed senin mucizelerinle,
Umarım devletim din düşmanlarına galip olacaktır. 

            Ecdadımıza layık olabilmek ümidi ile...İşte ihlas işte samimiyet  işte amaç ve ufuk. Geleceği kurgulamak isteyenlerin ilk yapmaları gereken şey geçmişi bilmek, ilâyı Kemimetullahı amaç edinmek ve bu uğarda âleme nizam vermeye gayret etmek. 

            İlayı Kelimetullah için Cihad eden Fatih Sultanı anlamak  ve ülküsünü yaşatmak ümidiyle.....

 Veysi ERKEN

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?