23 Mayıs 2014 Cuma

Milli Eğitim Bakanlığı Kapatılmalıdır



Milli Eğitim Bakanlığı Kapatılmalıdır

Veysi ERKEN

"Kızgın kireci elle yoğurmak, bir zalimin huzurunda el pençe divan durmaktan daha iyidir" Sadi-i Şirazi

            Biliyorum bu yazıyı okuyan pek çok kişi bana kızacak.
            Olsun.
            Kızma hakkını kullansınlar.
            Kızanlara kızmıyorum.
            Ben kendi fikrimi belirtiyorum.
            Beğenenler uygulayabilir, beğenmeyenler eleştirebilir.
            Eğitim camiasında çalışanlar bilir ki, bakanlık ve ona bağlı taşra teşkilatı eğitim ve öğretimin konusu olan bilgi, beceri ve davranışlarla ilgili hiçbir şey ortaya koymuyor.
            Hantal bürokratik bir yapıdan öte bir özelliği yok.
            Belki yüz bine yakın insan sadece kırtasiye ile uğraşıyor.
            Yazışmalardan öte bir iş üretilmiyor.
            Hazır kanun çıkarılmış ve yüz bin civarında yönetici görevinden alınmışken eğitim teşkilatı ile ilgili köklü düzenlemeye gidilmeli, bakanlık kapatılmalı etkili denetim mekanizması ile birlikte standartlar geliştirilmeli ve eğitim bakanlığına ayrılan bütçe okullara devredilmelidir.
            Bilinmelidir ki, bilgi, beceri ve davranışların geliştirildiği yer bakanlık değil okullardır.
            Pratikte ise okullar merkezin yani bakanlığın tasallutunda olduğundan bilgi, beceri ve güzel davranış ürettiği söylenemez.
            Bu pencereden baktığımızda okullarımızın da toplu bir düzenlemeye ihtiyacı vardır.
            Düzenleme okulu pratiğe yaklaştırabilmelidir.
            Kısaca okullarımız pratik hayattan kopuk değil aksine pratik hayatın içinde olmalıdır.
            Öğrenciler teorik ve pratik öğrenimlerini beraber sürdürebilmelidirler ki, okullarımız işe yarasın.
Bu anlamda okul pratik hayatın parçası haline dönüştürülmeli ve işe yaramayan fiillerden arındırılmalıdır.
            Tabii ki, bakanlık, taşra teşkilatı ve okullarla ile ilgili teklifi hayata geçirmek kolay değildir. Zira memur ve özellikle bürokrat kesimi kendini vazgeçilmez varlık olarak görür.
            Yaptığım bu teklifin üzerinde kafa yorabilecek ve bunu gündeme taşıyacak vekilin olacağını zannetmiyorum.
            Hele hele bürokrat kesimi menfaatine halel getirecek bir yeniliye asla rıza göstermez.
            Onun için kızacak kişi sayısı çok olacak.
Bundan şüphem yok.
Buna rağmen yöneticilerle ilgili yapılan düzenlemeyi esas alarak bu teklifi yapıyorum.
Bakalım kaç eğitim yönetimi alanında ihtisas yaptığını iddia eden kişi bu teklifi tartışabilecek.
Hâsılı kelam Türkiye’nin gelişmesi, büyümesi ve dünyaya yön verebilmesi için bürokratik yapıdan kurtulması gerekir.
Kamu yönetimi ile ilgili düzenlemelere eğitim bakanlığından başlamak bir başlangıç olabilir.
Selam ve Sabırla.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?