22 Mart 2016 Salı

Kamu Yönetimi Reformu

   Kamu Yönetimi Reformu

Veysi ERKEN 

            Başbakan Sayın Ahmet Davutoğlu’na sesleniyorum.
            Biliyorum işiniz çok. Belki danışmanlarınız yazılanları size iletmiyor.
            Umarım ki, sizi doğru bilgilendirenlerle istişare edersiniz.
            Akademik kimliğiniz bunu gerektirir.
            Bunu dememin sebebi Kamu Yönetimi Reformu ile ilgili çalışmaların yapılacağını ve yönetim reformunun gerçekleştirileceğini beyan etmenizdir.
            Zaman hızla geçiyor.
            Kamu yönetimi gittikçe hantallaşıyor.
            Milletin parası çarçur ediliyor.
            Verilecek misaller çoktur.
            Sadece bir örnek vereyim.
            Eskiden “Merkez Vali”liği diye bir kavram vardı.
            Şimdi “Merkez Milli Eğitim Müdürü” ve “Merkez Müftüsü” gibi kadrolar ihdas edilmiş.
            Sayın başbakan size sesleniyorum.
            Bu konumdakilerin ülkeye katkısı nedir bizlere izah edebilir misiniz?
            Kamu yönetimini sadeleştirmek, hantallıktan ve bürokratik işlemlerden arındırmak bu kadar zor mu?
            Engel olan hangi kurumlardır.
            “Gönülle yönetme”yi hedeflediğinizi düşünüyorum.
            Geliniz her şeyi çıplaklığıyla halka anlatınız.
            Bu halk size daha fazla destek verecektir.
            Eminim bundan.
            Halk kamu yönetiminden ve yönetimdeki israftan bizardır.
            Artık harekete geçmek ve reformu kısa sürede gerçekleştirmenin vaktidir.
            Her yönüyle yeni bir kamu yönetimi şarttır.
            Yasamasıyla, yürütmesiyle, yargısıyla ve denetimiyle yeni bir kamu yönetimi anlayışının hayata geçirilmesi ümidiyle.
            İnanıyoruz ki, açıklık (şeffaflık) en doğru yoldur.
            Şeffaf yönetim için haydi reformu gerçekleştirmeye.
            Selam ve Sabırla...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?