20 Eylül 2017 Çarşamba

Öğretim Kademeleri Arasında Geçiş Sınavları Sorunu



Öğretim Kademeleri Arasında Geçiş Sınavları Sorunu

Veysi ERKEN

            Değerli dostlar
            Cumhurbaşkanı TEOG kaldırılmalı ifadesini kullanınca hemen bir tartışma başlatıldı.
            Eğitim sisteminden anladığını söyleyen pek çok “nüfuz ajanı” devreye sokuldu.
TEOG kalkmalı veya TEOG benzeri sınav olmalı diyenlerin yazdıklarını okuyorum, söylediklerini dinliyorum ve üzülüyorum.
            Maalesef konuşturulanların ekseriyeti “sömürge zihniyeti” ile yetiştirilmiş kişilerden oluştuğunu görüyoruz.
            “Kültürel bağımlılık”la “zihinleri işgal edilmiş”lerden, paralı veya parasız “nüfuz ajanları”ndan hayır gelmez.
            Bunların tamamına yakını bizim kültürel kodlarımızdan habersiz veya düşmanıdır.
            Bunun için diyorum ki, Sayın Cumhurbaşkanı sağlıklı bir yapı oluşturmak istiyorsa “zihinleri işgal edilmemiş” yerli düşünen kişilerle istişare etmesi gerekir.
            Aksi takdirde “geçiş sınavları”nın sadece adı değişmiş olur.
            Öğretim kademeleri arasındaki geçişlerle ilgili yıllardır yazı yazıyorum.
            1993’ü esas alırsak o yıldan beri yüzlerce yazım yayınlandı.
            Bilimsel makale olarak da yazılarım var.
            Özellikle “sınavsız ve sınırsız üniversite” başlıklı köşe yazılarım bu konudaki çözüm önerimi anlatmaya yeter.
            Arzu edilmesi halinde ilgili bütün birimlere konuyu çözümleriyle izah etmeye hazırım.
            Mümkün olduğu kadar zihnimi işgalcilere kaptırmıyorum.
            Bunun için çözüm önerilerim ve tahlillerim bizim değerlerimizin ilkelerine istinat ediyor.
            Talim ve terbiye tarihimizi okumaya ve tahlil ettiğimde şunu görüyorum.
            Bizim değerlerimize göre bireyin sınırsız ve sınavsız bilgi edinme ve beceri geliştirme haklı vardır.
            Bilgi ve beceri geliştirme alanını oluşturma ile ilgili kendini görevli addeden devletin bir tek görevi vardır.
            Bilgi edinme ve beceri geliştirme alanlarının kapasitesini ve kalitesini “talep”e göre arttırmak ve çeşitlendirmektir.
            Birey kendi kapasitesine göre bilgilerden edinebilmeli ve becerilerini geliştirerek kendine, çevresine ve insanlığa faydalı olabilmelidir.
            Dolayısıyla kademeler arasında TEOG, YGS, LYS gibi geçiş sınavları olmamalıdır.
            Ülkemizin her köşesinde eğitim programları çeşitlendirilmeli ve her bireyimiz bunlardan faydalanmak istediği oranda faydalanabilmelidir.
            Mesleki beceri kazandırma programları çok çeşitlilik esasına göre küçük yaşlara hitap edecek şekilde olmalıdır.
            Özellikle yükseköğretim düzeyinde sınırsız ve sınavsız alan seçimi olabilmelidir.
            Bilindiği üzere bugün yükseköğretimde “sınavsız ikinci üniversite”, “uzaktan öğretim”, “yan dal” ikinci ana dal” gibi programlar adı altında öğrencilere veya mezunlara imkan sunulmaktadır.
            Bizim analizlerimiz bu gibi programlar yerine bireye “sınavsız ve sınırsız tercih” özgürlüğünün tanınmasıdır.
            Bilinmelidir ki, bilgi edinme hakkını her ne sebeple ve her ne ad altında olursa olsun engellemek veya daraltmak zulümdür.
            Özellikle bu konu ile ilgili tüm etkili, yetkili ve sorumlulara sesleniyorum.
            Çözüm üretmenin yolu “zihinlerimizi işgalden” ve “kültürel bağımlılıktan” kurtarmaktan geçmektedir.
            Bize dayatılan ve önerilen çözümler “sömürge zihniyet”e sahip kişilerce olduğu müddetçe sağlıklı sonuç elde edilemez.
            Yerli olduğunu zanneden ve düşünen herkese söyleyeceğim şudur.
            Bizim temel değerlerimizde “bilen bilmeyenden üstün” kabul edilmiş ve bu düstur çerçevesinde herkese bilgi edinmenin yolu sınırsızlaştırılmaya çalışılmıştır.
            Bireyin önüne TEOG, YGS, LYG gibi manialer, barikatlar ve setler konulmamıştır.
            Hasılı kelam,
            Özgür zihinlerin inşası için haydı TEOG, YGS, LYS barikatlarını kaldırmaya ve bütün alanlarda kapasite ve kaliteyi arttırmaya var mısınız?
            Selam ve Sabırla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?