15 Temmuz 2020 Çarşamba

Zikrimiz bitince huzurumuz yok oldu



Zikrimiz bitince huzurumuz yok oldu

Veysi Erken

    Sabah ezanı ile uyandığımda hâlâ gördüğüm rüyanın tesirindeydim.
  Namazdan sonra rüyada bana hatırlatılan ayeti tekrar okudum.
Ayet"Bunlar, iman edenler ve Allah’ı zikrederek gönülleri huzura kavuşanlardır. Bilesiniz ki gönüller ancak Allah’ı zikrederek huzura kavuşur. Ra'd 28" telkininde bulunuyor ve huzurun kaynağını açıklıyordu.
   Hâlâ tesirindeydim.
İnsanlar "Allah'ı zikretmekten" uzaklaştıkça huzursuzluğu artar.
   Gerçekten bir kere daha iman ettim.
   Allah'ı bilmek, anmak ve emirlerine uymak, yasaklarından kaçınmak, işte huzurun kaynağı.
   Peki, biz buna gerçekten inanıyor muyuz?
   Maalesef.
  Bir kaç misal vereyim.
Geçim endişesi.
 Zaten zikrin unutulmasıdır. 
  Bu endişe bizi her tarafa savuruyor, harama bulaştırıyor.
Ruhumuzu daraltıyor.
  Sadece geçim kaynağı endişesi mi?
   Elbette hayır?
  Fıtratı bozuyoruz tatminsizlik sebebiyle.
   Her şeyimiz hormonlaştı. 
  Tefekkürümüz, taakkulumuz, tedebbürümüz, vs. Kısaca düşünce dünyamız zikirden uzaklaştı, huzursuzluğu arttı.
Tatminsizlik onu savurdu.
   Biz her şeyimizi kaybettik.
  Maddileştik.
  Sadece bedenimizi hatırlar olduk.
 Ruhumuzu kaybedince bedenin şifasını sadece doktorda arar olduk.
   Hastalığı ve şifayı vereni unuttuk.
   Zikri unutunca ölümü unuttuk, ömrü takdir edeni de unuttuk.
 Kiminin çocuk, kiminin gençlik, kiminin erzeli ömür boyu yaşayacağını unuttuk.
   Evet dostlar.
  Biz Allah'ı unutunca kendimizi unutmuş olduk.
   Bir rüyanın bana hatırlattıkları bunlar.
    Bir kere daha iman etmiş oldum.
 Kalpler ancak Allah'ı anmakla huzur, güven ve itminan bulur.
  Zikrini kaybeden her şeyini kaybetmiştir demektir.
   Rabbulalemin bizi zikrini kaybedenlerden değil, zikriyle kaim ve daim olanlardan kılsın.
   Zikrullahla mutmain olanlardan olalım ve kalalım inşallah.
Ve...
Unutmayalım. Gönüller, kalpler ancak Allah'ı anmakla huzura kavuşur.
Selam ve sabırla...25.06.2020

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?