22 Nisan 2020 Çarşamba

Eğitimde "Bayrağı zamanında ve yerinde dikmek" esas olmalıdır.

Eğitimde "Bayrağı zamanında ve yerinde dikmek" esas olmalıdır.

Veysi Erken

   İdare-i maslahatçı  değil, idareci iseniz yerinde ve zamanında karar almanız büyük önem taşır.
   Bu sebepledir ki, başlıkta kullandığım tabiri önemsiyorum.
    Evet.
    Diğer alanlarda olduğu gibi eğitim sistemi ile ilgili yerinde ve zamanında kararlar almak gerekir.
    Sayın cumhurbaşkanımızın bu doğrultuda hızlı karar alacağını ve uygulanacağını düşünüyorum.
    Milli savunma bakanlığı tarafından bir karar alındı. Hepimiz biliyoruz.
  Terhis ve celpler ertelendi. Gerekçe gayet açık. Ülkemizi saran bu illet ve afetten az zararla çıkabilmek için hareketliliği azaltmak gerek. Terhis ve celpleri ertelemeden 120 bin askerimizin hareketliliğini engelleyemeyiz denilerek bir karar alındı.
   Çok tutarlı bir gerekçe ile bu karar alındı.
   Sadece bu gerekçe ile diyoruz ki, EVDE KAL denilmek  ve eğitim camiasının halet-i ruhiyesinin, psikolojisinin düzelmesini istiyorsak bu dönemle ilgili sağlıklı bir karar alınması gerekir.
   Sağlıklı karar aciliyetine binaen şunu icap ettiriyor.
   "Son sınıf öğrencileri mezun ara sınıf öğrencileri bir üst sınıfa geçmiş olsun."
    Evet.
   Türkiye'nin buna acil bir şekilde ihtiyacı var.
   Esasında bugün eğitim sahasında kullanılmaya çalışılan alternatifli yöntemleri yıllardır savunan biriyim. Bunu yazılarımı,derslerini ve katıldığım panelleri takıp eden herkes bilir.
    Bilgi ve beceri edinme ve bunu belgelendirerek kullanmayı bir hak olarak görüyorum.
  Özgürlük bunu gerektirir ilkesini benimsedigim için alternatif kanalları hep savundu. Çünkü,Rabbualemin " hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" der.
   Ben maarif konusunda bu ilke doğrultusunda hareket etmeye ve düşünmeye çalışıyorum.
   Bunun için diyorum ki, Alternatifli yöntemlerin devreye alınması doğru bir karardır.
 Ama geç alınmış bir karardır.
   Geç kalındığı için bu yöntemle devam edilmeli ve bir dönem için " bütün son sınıf öğrencileri mezun,ara sınıf öğrencileri bir üst sınıfa geçmiş kabul edilsin" diyorum.
   Evet.
     Bu konuda hızlı  karar alınmalı, uygulanmalı ve bayrak yerine zamanında dikilmelidir diyorum.
  Çağrım özellikle Sayın Cumhurbaşkanımız adır. Cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminde hızlı karar alınabiliyor.
   Maarif camiasının (öğrenci, öğretmen,veli ve ilgili diğer personel) psikolojisi aşırı derecede bu illet, virüs sebebiyle bozulmuştur.
   Bu camianın ve toplumun huzuru için bir dönemlik bir karar alınız ve toplumun rahatlamasına zemin hazırlayınız.
  Teklifim gayet açık. Bu dönem "bütün son sınıf öğrencileri mezun ara sınıf öğrencileri bir üst sınıfa geçmiş olsun."
   Sayın cumhurbaşkanımız,
   Eğer doğru teklife bulunduğumu düşünmüyorsanız saha çalışması yaptırınız.
   İletişim dairesi başkanlığı bunu bir günde, hadi diyelim iki günde sonuçlandırır.
   Mevcut iletişim araçları ile doğrudan öğrenci öğretmen ve velilere bir günde ulaşılabilir.
   Böyle bir karar alınırsa millette hem psikolojik rahatlama hem de yer değiştirme hareketliliği azalmış olur.
  Böyle bir karar alınırsa kitabını,ders araçlarını, bilgisayarını yurdunda bırakarak evine dönen yuzbinlerce üniversite öğrencisi gönül huzuru ile evde kal çağrısına uymuş olur.
  Hâsılı kelam genelde topyekûn Türkiye'nin ve özelde öğrenci veli ve öğretmenlerin sağlığı için bu dönemlik " son sınıf öğrencileri mezun ara sınıf öğrencileri üst sınıfa geçmiş kabul edilsin"
   Talep bizden, Tevfik Allah'tan, uygulama cumhurbaşkanından.
    Selam ve sabırla.... NOT: Teklifin doğruluğuna inanan herkesten katkı bekliyoruz.      Aziz dostlar, öğrenciler, öğretmenler, veliler ve sevgi dolu yürekleriyle ilayı kelimetullah diyenlere sesleniyorum. Var mısınız katkı sağlamaya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?