22 Nisan 2020 Çarşamba

Türkiye'nin sağlığı için eğitim camiasının Ruh sağlığını koruyalım

Türkiye'nin sağlığı için eğitim camiasının Ruh sağlığını koruyalım

Veysi Erken

    Bir afet yaşıyoruz. Anlatılan ve yazılanlara bakılırsa Amerikalıların Çin'de laboratuvar ortamında geliştirdikleri virüs ile bir afet yaşıyoruz.
   Evet.
   Büyük bir afet. Rabbualemin bizleri ve tüm insanları bu afetten kurtarsın diye dua ediyoruz.
    Bu arada fiili duayıda ihmal etmiyoruz ve evde kalıyoruz.
    Eğitim camiası da evde kalıyor.
   Tabii ki, hazırlıksız yakalandı eğitim camiası tıpkı toplumunun tüm kesimleri gibi.
   Kimi bilgisayarını yurdunda bırakmış, kimi akıllı olmayan telefonu ile köyüne dönmüş.
   Bunları saymak ve çoğaltmak mümkündür. Gerek yok.
   Tam bu hengamede uzaktan eğitim yoluyla dersler işlenecek denildi.
    Esasında otuz kırk yıldır savunduğum yöntemler devreye sokuldu.
    Ama hazırlık yoktu.
   Eğitim camiasında halet-i ruhiye bozuldu.
   Uygulama doğru olduğu halde bayrak zamanında ve yerinde dikilmedi.
   Yüzlerce mesaj aldım.
  Ve bu konuyu gündeme taşıdım.
   Şimdi tüm yetkililere ve özellikle tıp camiasına soruyorum.
   Gerginlik ve stres hastalığı arttırıyor mu?
   Arttırıyorsa eğitim camiasına ne tavsiye ediyorsunuz.
   Gerginlikten nasıl uzak duracaklar?
   Ben bir teklifte bulundum. Eğitim camiası en az otuz milyonluk bir kitledir ve hastalığı tetikleyen gerginlikten kurtulmak istiyor.
   Bu dönem son sınıf öğrencileri mezun, ara sınıf öğrencileri bir üst sınıfa geçmiş kabul edilsin.
   Eğitim camiası öğrencisi, velisi ve eğiticisi ile gerginlikten kurtulmak istiyor.
    Manevî çöküntü oluşturan gerginlik ve stres halini tespit etmek zor değildir.
   İstatistik diliyle örneklerle değil, evrenle yapılabilir. 
    Salgının yaygınlığını tespit etmek ve bundan korunmak için geliştirilen uygulama gibi bir uygulama ile öğrencinin,velinin, eğiticinin yaşadığı gerginliği, çöküntü yü sebepleriyle öğrenmek kolaydır.
   Bütün yöneticilere ve yetkililere sesleniyorum.
   Bir uygulamayı iki gün içinde devreye sokunuz, gerginlik ve çöküntü çok yüksekse tedbir alınız.
    Bize göre en keskin tedbir bu dönem için son sınıf öğrencilerinin mezun, ara sınıf öğrencilerinin bir üst sınıfa geçmiş kabul edilmesidir.
   Bir karara ve imzaya bakar.
   Sayın cumhurbaşkanımız dan toplumunun genel sağlık ve sıhhati için bunu bekliyoruz.
   Hayırlara vesile olacak hayırlı kararlar, sağlık ve sıhhatimizi arttıracak inşallah.
   Rabbualemine emanet olalım.
  Dualarla kalalım inşallah.
   Selâm ve sabırla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?