16 Kasım 2021 Salı

CHP Milletle Helalleşebilir mi?

 CHP Milletle Helalleşebilir mi?

Veysi ERKEN

Kemal Kılıçdaroğlu “Geçmişin arabalarıyla hiçbir yere gidemeyeceğimizi artık biliyoruz. Onun için artık helalleşme zamanıdır. Ne pahasına olursa olsun, toplumsal ilişkilerimizi güçlendirmek ve yaralarımızı iyileştirmek için geçmişte yapılan hataların sorumluluğunu almayı ve bunlar için birbirimizden helallik istemeyi bilmeliyiz.

Benim liderliğini yaptığım partinin de geçmişte yarattığı derin yaralar vardır. Uzun süredir de önce bu yaraları yaratan o sistemi değiştirmekle uğraştım. Şimdi ise dışarıya dönme zamanı. Ben bu yaraların kapanması için helallik isteme, helalleşme yolculuğuna çıkıyorum. Geçmişte kırdığımız, korkuttuğumuz topluluklarla, bireylerle, farklı hayat tarzlarının temsilcileriyle buluşmaya başlayacağım. Ben ömrümde bu ülkede nefreti ve sevgiyi bolca gördüm ve sevgi hep daha güçlü oldu. Artık sevgiye bu savaşı kazandırma zamanı. Affetmeyi ve affedilmeyi kucaklayarak helallik istemeyi ve vermeyi başarmalıyız. Hep birlikte umuda, barışa ve sevince yürüyebilmek ancak birbirimizin yaralarını sararak mümkün olacak.”

https://www.cumhuriyet.com.tr/turkiye/kemal-kilicdaroglundan-helalles-karari-yolculuga-cikiyorum-1884425

Kılıçdaroğlu bu ifadesinde samimi ise yanına bir de ittifak ettiklerini de alarak bu milletle helalleşmeleri gerekir.

Tabii ki, helalleşme sadece bireyse olarak olacak iş değil, kurumsal olarak helalleşme olmalıdır.

Tabii ki, helalleşme “yüzleşme” ve “tevbe- istiğfar”ı gerektirir.

Helalleşme ancak bu şekilde olabilir.

Tabii ki, birey veya kurum olarak mağdur olanlar haklarını helal ederlerse.

CHP geçmişiyle, icraatlarıyla bu topluma çektirdikleriyle “yüzleşme”lidir.

Samimiyetle bunun gerçekleşmesini arzu ediyorum.

Ama gerçekleşeceğini zannetmiyorum.

O irade ve cesareti göremiyorum.

Hele hele CHP zihniyetinin karar alıcıları farklı olduğu müddetçe bunun gerçekleşeceğini hiç zannetmiyorum.

Zira “yüzleşme” İslam’la barışmayı gerektirir.

“tevbe ve İstiğfar”ı gerektirir.

Bu mümkün mü?

Bence değil.

Gerekli mi?          

Gerekli ve farzdır.

Hem de müttefikleri, iltisaklıları ve işbirlikçilerini kapsayacak şekilde olmalıdır.

CHP zihniyeti artık İslam’la barışık olmalıdır.

Hatta İslam’ı yaşamalıdır.

Bu yol doğru bir yoldur.

Bizim anlayışımıza göre “açıklık en doğru yoldur”.

CHP açık yolu cesaretle, heyecanla ve güvenle seçebilmeli ve helalleşebilmelidir.

Bekliyoruz.

Bir kere bizi yanıltın ve toplumla helalleşin ve İslam’la İslamlaşın hem de yüzünü güneşe çevirenlerini de yanınıza alarak helalleşir.

Bu bir temennidir.

Hadi başarınız ve haklı çıkınız.

Toplu çok şey kazanacak ve sizler de kazanacaksınız.

O zaman secde-i rahmanda buluşmak mümkün olur.

Merhum Abburrahim Karakoç’un deyişiyle:

“Birleşin ey! Yolları Kur-an'da birleşenler

Birleşin, itikatta, imanda birleşenler

Ayrılık yakışmıyor, bölünmek günah size

Birleşin ey! secde-i Rahman'da birleşenler!” birleşme, bütünleşme, yüzleşme ve helalleşme gerçekleşmiş olur.

Selam ve Sabırla…

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?