13 Ağustos 2022 Cumartesi

BARINMA ve YURT SORUNU TAMAMEN ÇÖZÜLMELİDİR

 BARINMA ve YURT SORUNU TAMAMEN ÇÖZÜLMELİDİR

Veysi ERKEN

Meşhur bir duamız vardır. “Allah kimseyi yersiz ve yurtsuz bırakmasın”. Bu duaya her zaman âmin diyoruz.

Yersizlik ve yurtsuzluk zordur. Gurbet sahipsizlik ile birleşirse acısı daha fazla olur. Kemalettin Kamu:

“Gurbet o kadar acı

Ki ne varsa içimde

Hepsi bana yabancı,

Hepsi başka biçimde” diye özetler.

Bunun için diyoruz ki, gurbette olan öğrenciler bir de yersizlik ve yurtsuzluk ızdırabını yaşamamalıdır.

Bu konuda yıllardır yazı yazıyorum.

Bilhassa fetö denilen iblislerin yurt ve barınma sorununu nasıl istismar ettiklerini hepimiz biliyoruz.

O dönemde de yazı yazmıştım.

Yurtlarına el koymak yetmez.

Yeni yurtlar açmak ve talep eden her öğrenciye barınma ve yurt imkânı sağlanması gerek diye ifade etmiştim ve ediyorum.

Bilindiği üzere geçen öğretim yılının başında aynı art niyetli çevreler ve Türkiye muhalifleri tarafından “BARINAMIYORUZ” kampanyası başlatılmış idi.

“BARINAMIYORUZ” kampanyası, art niyetli olduklarından asla şüphe etmediğim kuruluşlar ve gruplarca düzenlenmiş bir “kalkışma” hareketi idi. Geçen yıl bu kalkışma provası engellendi ve bu sene erken tedbir alınmaya başlandı.

2022-2023 yılı için bu tür eylemlere fırsat vermemek için barınmak için müracaat eden her öğrencinin yeri öğrenim başlamadan önce hazır olmalıdır.

Şimdiden bütün il ve ilçeler bazında tedbir alınmalıdır. Genelge yayınlandı. Genelgede “Üniversite Öğrencilerinin Barınma İmkânları Artırılacak


Artan öğrenci sayısı öğrenci yurtlarına olan talebi artıracağı için üniversite öğrencilerinin barınmalarına yönelik il/ilçe bazlı ihtiyaç analizleri yapılacak. Barınma sorunu olan öğrencilerin tespit edilerek kamu kurum ve kuruluşlarına ait misafirhanelere yerleştirilecek, gerektiğinde sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği sağlanacak. Öğrenci yurtlarında var olan kapasitenin tam olarak kullanılması ve imkânlar ölçüsünde ek kapasite oluşturulacak. Bu kapsamda; boş durumdaki lojmanların ve yurt olarak kullanılabilecek kamu kurum ve kuruluşlarına ait binaların dönüşümlerinin ivedilikle yapılarak 2022-2023 eğitim-öğretim yılı başlangıcına yetiştirilecek.

 

Bakanlıklar Arası Koordinasyon Kurulacak


İl genelinde bulunan otel, pansiyon, apart ve özel yurtların kapasitelerinden faydalanmak üzere Gençlik ve Spor Bakanlığı ile koordine kurularak kiralanacak. Ayrıca il genelinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığı yurtlarından boş kontenjanı olanlar imkânlar dâhilinde kullanılacak. Üniversite yerleşkesi bulunan küçük ilçelerimizdeki barınma sorununun çözümü amacıyla özel idare ve belediyeler tarafından gerekli çalışmalar yapılacak. Kapasite artırımı ve yeni kalacak yerlerin belirlenmesinin beraberinde getireceği personel, malzeme vb. ihtiyaçlar valiliklerin koordinasyonunda karşılanacak.

https://www.icisleri.gov.tr/81-il-valiligine-universitelerde-guvenlik-ve-barinma-tedbirleri-genelgesi-gonderildi

Doğru bir adım atıldı. Türkiye muhaliflerinin kusmuklarını boğazlarında bırakacak bir adım.

Üniversitelere yerleştirme işlemleri bittikten sonra öğrenci sayıları, yurt talepleri belli olacaktır.

Bütün öğrenim kurumlarının bulunduğu yerlerde imkânlar kullanılarak kalınacak ve barınılacak yerler öğrencilere bildirilmelidir.

Öğrenci öğrenimini sürdüreceği yere gönül huzuru ile gitmelidir.

Barınma ve Yurt sorununu kalıcı bir şekilde çözmek için de yükseköğretim kurumlarının bulunduğu her yerde rektörler, dekanlar, yüksekokul müdürleri, valilikler ve kaymakamlıklarla işbirliğine girerek YURT açma kampanyaları açmalı ve varlıklı insanlar devreye sokulmalıdır.

Yurtlarda barınmak istemeyenler de kendi imkân ve şartlarıyla yer bulmalı ve mutlu bir şekilde öğrenimlerine devam etmelidir.

Unutulmamalıdır ki bu memleket meselesidir.

Geç kalınmamalıdır.

Selam ve Sabırla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?