12 Mayıs 2020 Salı

LGS ve YKS'sız Okul Düzenine Geçilmelidir


LGS ve YKS'sız Okul Düzenine Geçilmelidir

   Veysi Erken

  YGS ve YKS ile ilgili bir sınav zamanı ve takvimi belirlendi.
   Maalesef ulema ve umera zannedilenlerden ses seda yok. Esasında bu sessizlik  geçiş sınavlarının başlangıcından beri sürüyor desem mübalağa değil.
   Muhalefet desen tam uykuda. Projeleri, görüşleri yok. Zihinleri bulanık.
 Herşeyden kopuk ve bihaber.
  Ülkede ulema olmayınca tabii ki, önümüze konulanı yemek durumunda kalıyoruz.
   Yapay bir salgın ile dünyanın ekonomik, siyasi, ahlâkî ve yaşayış tarzı değiştiriliyor.
   Başkan yeni bir küresel yönetim, finans, korunma mesafesi, eğitim düzeninden bahsediyor.
   Buna mukabil ulema ve muhalefet daim uykuda.
   Yahu ne oluyor. Küresel şeytanlar ve haydutlar bizi nereye savuruyor diye düşünmüyor.
   Ulema ve muhalefet zannedilen uydum kalabalığa modunda.
  Kanaatime göre uyuyanları uyandırmak zor. Belki de gereksiz.
   Eh ne diyelim.
   Bari biz Kur'an eksenli bir çözüm düşünelim. İnşallah küresel haydutların oyununu bozarız.
   Kur'an'ı Kerim'i anlayanlar bilir.  Rabbulalemin " hiç bilenle bilmeyenler bir olur mu?" 
ayetiyle bilgi edinme hakkının sınırsız bir hak olduğunu ve yapılanmaların buna göre olmasını tenbih eder.
 Buradan hareketle bilgi ve beceri edinme hakkı ile özgürlüğünü hep savundum.
   Maarif alanında eksenimim Kur'an'ı Kerim olduğunu ve günübirlik düşünmediğimi izah etmeye gerek yok.
   Zira, bu konuda epey yazım var. Yazı çok olduğu için bir kaçına link olarak atıfta bulunacağım.
   İlave olarak mevcut iki uygulamanın da linkini vereceğim.
    Bu izahattan sonra şunu söyleyebilirim.
     LGS ve YKS sınavları yapılmaması ve iptal edilmesi gerekir diyorum. Böylece öğrenmek isteyenlerin önündeki engeller kalkar, gerginlikten kurtulurlar.
   Öğrenmek isteyenler istedikleri okullara ve alanlarda kayıtlarını yaptırabilmelidir. Eğitim hak ve hürriyeti bunu zorunlu kılmaktadır.
   İslâmî düşünme biçiminde bütün alanlar oluşturulacak maarif Mahfili (eğitim platformu) ile desteklenmelidir diyoruz.
   EBA gibi platform her alanda, bölümde, ders ve konu için geliştirilmelidir.
   Böylece kişi dilediği bilenden/hocadan ders alabilecek, bilgi ve becerisini geliştirebilecek, ilave olarak bilgi ve becerisini belgelendirme imkânına sahip olacak.
   Bir milyon yazılımcı yetiştirme programı bu mantıkla hazırlandığını düşünüyorum.
   Bunun için yıllardır YGS ve YKS gibi geçiş sınavlarının kaldırılmasının gerekliliğini savunmuyorum ve yazıyorum.
   Benim hareket ilkem"ayet"tır. Mevcuttan hareket etmem ve buna göre düşünmem. Daha doğrusu düşünmemeye çalışırım.
    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın söylediği yeni küresel yönetim ve yaşama sisteminin piyonu değil öncüsü olmak istiyorsak maarif sisteminizi kendi inanç ilkelerimize göre şekillendirmek  zorundayız.
    Hasılı kelam YGS ve YKS ile ilgili düşüncemi yansıtan yazılarımın ve  günümüzde faal olan iki platformun linklerini veriyorum. 





Umarım ki, ulema, urefa ve umeradan katkı sağlayan olur.
   Tabii ki, ülkemizde İslami anlamda ulema, urefa ve umera varsa.
    Selam ve sabırla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?