17 Mayıs 2020 Pazar

Vekiller Ödünç mü? Hibe mi? Kiralık mı? Devredilmek İsteniyor


Vekiller Ödünç mü? Hibe mi? Kiralık mı? Devredilmek İsteniyor

Veysi Erken

Vekillerin devirleri yeniden gündeme geldi.
Biliyorsunuz bu yöntemin atası geçmişte de kuruldu
Tarihe “Güneş Motel” modeli veya “Onbirler olayı” olarak geçti.
Görünürdeki başrol oyuncusu Ecevit idi. Parti olarak yine CHP sahnededir.
Günümüzde de sahnede CHP var. Bir farkla Ecevit yerine Kılıçdaroğlu sahne aldı.
Esasında bu yöntemi CHP her zaman kullanmaya çalışmıştır. Yadırganacak bir şey yok. Yerli olmadıkları için onlaradan her şey beklenir.
Ben bekliyorum. Yadırgadığım şey CHP’ye iltisaklı olanların durumudur. Hani bir kısmı kendini hala farklı konumlandırmaya çalışıyorlar ya. Malum bu pazarı geçen aylarda  Meral de dillendirmişti.
 ‘Yeni partilerden birinin genel başkanı sizden 20 milletvekili isterse, verir misiniz?” sorusuna Meral Akşener’in verdiği cevap: “Biz böyle bir yoldan geçtiğimiz için elbette evet derim.” diyen Akşener, “Bu durumda kendinizi çok kötü hissediyorsunuz. Birileri size bel bağlamış. Ki bize bir de büyük bir haksızlık yapıldı. Bizim teşkilatlarımız, kongremiz, her şeyimiz tamamdı. Nitekim o 15 milletvekili de dâhil olduktan sonra YSK’nın kararında bütün bunlar olduğu için ve de grubu da olduğu için ‘seçime girebilir’ dendi. Canımız o kadar yanık ki, sonuç olarak ben bunu Sayın Kılıçdaroğlu’ndan nasıl gidip istediysem benden de Sayın Babacan veya Davutoğlu böyle bir talepte bulunduğu zaman elbette evet derim” ifadelerini kullandı. https://www.saglikpersonelihaber.net/guncel/aksenerden-ilginc-cikis-davutoglu-ve-babacana-20-vekil-h4664.html
Vekil alıp verme olabilir mi?
Elbette olabilir politika pazarında.
Meral Akşener o açıklamayı yapınca eskimez dostlardan arayan çok olmuştu.  Meral’in partisinde tanıdıkların var.
Onları uyarsan iyi olur.
Eskimez dostlara verdiğim cevap şu olmuştu.
İnsan su gibidir. İçinde yer aldığı kabın şeklini alır. Meral’in partisinde yer alanlar istihale (metamorfoz, başkalaşım) geçirdiler.
Onlar artık eski “ben” değildirler.
Benlikleri kaybolmuştur.
Hatta onlar artık “ben” “O” değilim modundadırlar.
Evet dostlar.
Ne CHP ne de ona iltisaklı olan partiler iflah olmaz.
Onlar her şeyi söyleyip inkâr edebilirler.
Hatta ithamdan da vazgeçmezler.
Birbirleriyle gizli görüşür, sonra inkâr ederler.
CHP’yi yetmişli yıllardan beri bilirim.
Kendi iradeleriyle hareket eden bir parti değildir. Bu sebeple ancak denileni yaparlar.
Vekil ver.
Al.
Denildi mi yok diyecek halleri yok.
İltisaklıları için de aynıdır.
Bugün görüşmedik diyen iltisaklı şu cümleye asla itiraz etmedi. Temellinin meşhur ifadesi “Batı’da Cumhur ittifakına kaybettireceğiz, doğuda biz kazanacağız”
Buradan hareketle diyorum ki, Meral’in partisinde yer alanlardan da bir şey beklemeyiniz.
Aralık 2019 yılında isterlerse vekil veririz diyen Meral’e, vekillerinden itiraz eden oldu mu?
Ben görmedim. Duymadım. Bilmiyorum.
Beş ay geçti sessizlik devam ediyor. Bu sessizliğe rağmen siz hala Meral’in yanında yer alanları ülkücü olarak görüyor musunuz?
Benim kanaatim Meral gibiler veya doğrudan CHP’nin içinde yer alanların temel işlevleri ülkücüleri metamorfoza uğratmadır.
Bunu da kısmi olarak başardılar. Uğrunda cehd ettikleri değerlerini inkar eden pek çok -artık eski- arkadaş var.
Dolayısıyla dün bu ifadeye sessiz kalanlar vekil pazarında da yer alabilirler.
Ne de olsa bu pazarı iltisak ettikleri CHP açıyor.
Merak ettiğim şey.
Vekiller Ödünç mü, Kiralık mı, Hibe olarak mı verilecek?
Kılıçdaroğlu ve Meral bunu açıklasalar iyi olur.
Son merakım.
Kılıçdaroğlu vekil olduğuna göre o da kiralık, hibe veya ödünç olarak verileceklerin içinde yer alacak mı?
Selam ve Sabırla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?