21 Ocak 2017 Cumartesi

Mevcut Anayasada Yapılan Değişiklikler için EVET



Mevcut Anayasada Yapılan Değişiklikler için EVET

Veysi ERKEN

            Mevcut Anayasada yine değişiklikler yapıldı. Meclisten geçen teklif halk oyuna sunulacak ve muhtemelen kabul görecektir.
            Değişikliklerle ilgili 21 maddelik teklifi okudum, analiz etmeye çalıştım.
            Bu arada teklif 18 madde olarak mecliste kabul gördü.
            Yeterli mi?
            Elbette ki, hayır.
            Benim gönlümden geçen kısa öz ve herkesin özgürlük ve musavaat alanını genişleten bir Anayasa’dır.
            2002 yılından beri bu konuda fikirlerimi dile getirdim.
            Yazdım.
            Dostlarla Anayasa değişikliği konusunu şerh etmeye çalıştık.
            Kısa öz Anayasa yazılamadı. Yazdığımız diğer partilerce gündeme alınmadı.
            Mevcut Anayasa’da değişiklik teklifleri gündeme geldi. Anayasa’da birkaç kez değişikliğe gidildi.
            Her dönemdeki teklifleri mevcutla kıyaslamaya çalıştım.
            Referanduma sunulan teklifleri daha olumlu bulduğumda destekledim.
            Yeni teklifler için de aynı yöntemi izledim.
            Mevcut metin ile değişiklikleri mukayese ettiğimizde yönetime halkın katılımını arttırmaktadır.
            Bu anlamda değişikliğe olumlu bakıyorum.
            Umarım ki, siyasi görüşü ne olursa olsun vatandaşın evet demesidir.
            Değişikliğe karşı çıkan partilerin yönetimlerinden beklediğim şudur.
            Şayet samimi iseniz lütfen milletin önüne daha iyi metin koyunuz.
            Halkın yönetime katılımını arttıracak ilke ve usulleri teklif ediniz.
            Aksi takdirde ülkeye katkınız olmayacaktır.
            Bundan sonra her değişiklik teklifini ayrı ayrı analiz edebilirim. Zaman zaman bu konuya temas edebilirim.
            Tabii ki, kısmet ve nasip olursa.
            Bu arada Sayın Devlet Bahçelinin olumlu yaklaşımını takdir ediyorum. Bu yaklaşım ülkeye fayda sağlayacağını düşünüyorum.
            Temennim aynı katkının diğer partilere aidiyeti olan seçmenlerce sağlanmasıdır.
            Hasılı kelam bugün değişikliklere karşı duranların tabanının farklı bir reflekste bulunacağını ve değişikliklere evet diyeceğini düşünüyorum.
            Yeter ki, değişiklik teklifleri doğru anlatılabilsin.
            Bilinmelidir ki, teklifi olmayanın eleştirisi boşunadır.
            Meclisteki partiler açısından baktığımızda AK Parti ve MHP’nin dışında teklifi olan yok.
            İstemezük demekle halkı inandırmak mümkün değildir.
            Özellikle CHP “halka rağmen halk için” anlayışını terk ederek “halkla beraber halk için” deme zeminine gelmelidir.
            Başka şekilde çıkışları olmaz.
            Netice itibarıyla meclisten geçen teklife evet diyeceğim inşallah.
            Selam ve Sabırla…
           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?