3 Temmuz 2023 Pazartesi

Emeğin Sömürülmesi ve Bedavacılık

 Emeğin Sömürülmesi ve Bedavacılık

Veysi ERKEN Dr.

Kapitalist anlayışı zerrelerimize kadar benimsemiş ve uygulamaya çalışan kişiler olduğumuz halde  “Müslüman” olduğumuzu ve İslami ilkeleri uygulamaya çalıştığımızı iddia ederiz.

Bilhassa “zengin” ve büyük sermaye sahibi olanlar bunu fazlasıyla yapar.

Geçenlerde zengin ve maddi varlığı yerinde olan bir arkadaş aradı. Yıllardır tanıdığım biri.

Hoş beşten sonra benim sitemde de yazar mısın dedi?

Olabilir dedim.

Dostlar bilir yazılarımı kendi blogumda  yayınlıyorum. Daha önce Gündüz, Muhalif, gelecek ve hür gelecek gazetelerinde ve muhtelif dergilerde meccanen yazdım. Uzun bir dönem yazdım.

Ücret talebim olmadı ve herhangi bir ücret de ödenmedi.

Ben ücreti ve ecri her zaman Rabbulaleminden talep etmiş  ve eden biriyim dedim ve ekledim.

Sen gazeteyi niye çıkarıyorsun ve internet sitesini niçin kurdun.

Tabii ki, aynı zamanda kâr elde etmek için de olduğunu ifade etti.

Madem ki, kâr elde etmek düşüncesi var o zaman yazılarımın bir ücreti olmalıdır dedim.

Bunu söyleyince yüz buruştu.

Üzüldüm doğrusu.

 Zira ayette; “Allah’ın sana verdiği serveti O’nun yolunda harcamak suretiyle âhiretini kazanmaya çalış. Dünyadan da nasibini unutma. Allah sana nasıl ihsânda bulunduysa, sen de başkalarına öylece ihsânda bulun. Ülkede bozgunculuk çıkarmaya kalkışma. Çünkü Allah bozguncuları sevmez!” Kasas-77” deniliyor.

Bunu hatırlattım kendisine.

İlaveten Resulullah Efendimiz Hz. Muhammed (S.A.V) “Çalışanın ücretini alın teri kurumadan önce ödeyiniz” buyurduğunu ifade ettim.

Gerçekten merak ediyorum.

Yazı yazmak bir emek değil midir?

Bir karşılığı yok mudur?

Kendini Müslüman olarak ifade eden zenginler neden emek sömürücüsü olmuşlardır. Hak gaspını inançlarıyla nasıl bağdaşır hale dönüşmüşlerdir.

Evet, aziz dostlar.

Ben çaba sarf ediyorum. Rabbulaleminin ihsanıyla yazı yazıyorum. Ve “İnsan ancak çabasının sonucunu elde eder. Necm-39” ayeti mucibince sonuca ulaşmayı ve cennete kavuşmayı umuyorum.

Başkasından bir şey ummuyorum.

Bunun için kurduğu gazete ve siteden para kazanan kişilerin gazetelerinde ve sitelerinde ücretsiz yazı yazmama kararımın doğruluğunu bir kere daha teyit etmiş oldum.

Çünkü onlar, bundan önce, dünyada, nimet içinde bulunurlar iken, büyük günah işlemekte direnir dururlardı. Vakıa-45-46 ayetinde belirtildiği gibi mutrefin bir hayat içinde emek gaspına devam ediyor ve bedava bir şekilde servetlerine servet katmaya çalışıyorlar.

Onlar Ele Verir Talkını Kendi Yutar Salkımı” deyimini yaşıyorlar.

Başkalarına öğüt veriyorlar, vatan millet edebiyatı yapıyorlar ve hak yemeye, bedava geçinmeye ve başkalarının emeğini sömürmeye devam ediyorlar.

Artık bizlere kene gibi yapışanlara dur deme zamanıdır diyorum.

Bedava yazarak şöhretlerine şöhret katmanın ve sömürü çarklarına alet olmanın zamanı geçmiş olmalıdır diyorum.

Selam ve Sabırla… 03.07.2023

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?