5 Ekim 2023 Perşembe

ANA GİBİ YÂR

ANA GİBİ YÂR

 

Veysi ERKEN Dr.

 

Bugün Ekim’in 5’i. Rahmeti rahmana kavuşalı iki sene oldu. Yâr olan Anam için Fatiha ve dualarınızı esirgemeyin.

“Ana gibi yâr Bağdat gibi diyar olmaz” ve “ağlarsa Anam ağlar gerisi yalan ağlar” gibi atasözlerimiz var.

Bir sözler hakikati ifade ediyorlar.

Bu hakikati “Naim-e” anamda tecelli ettiğini gördüm ve yaşadım. O bizim için hep yâr olmuştur, bizim için çırpınmıştır ve cennetlik olalım diye öğrenme hayatımızı “Kur’an-ı Kerim” ile başlatmıştır.

O ismiyle müsemma olmaya çalışandı. Naime, Naim kelimesinin “dişil” halidir. “Naim isminin anlamı bolluk ve bereket, varlık demektir. Naim isminin bir diğer anlamı da cennetin bir bölümü demektir.” Kur’ani bir isimdir. Ayetlerde ifade edilmiştir.

İşte Naime anam böyle bir ANA” idi. Bereketli ve cennetli bir ana idi.

O babam “Derviş” ile evlenmiş ve “Ben” onların çocuğuyum.

Derviş kelimesinin bir anlamı “alçak gönüllü ve her şeyi hoş görü ile karşılayan kişi” demektir. Babam da ismiyle müsemma olan birisi idi arkadaşlarının tanıklığıyla.

Evet.

Babam ben iki yaşında iken servis aracının devrilmesi neticesinde Rahmet-i Rahmana kavuşmuş olduğundan Naime anam derviş meşrebiyle hem analık hem de babalık yapmaya çalışmış, bizi gücü yettiğince bereketli ve helal rızıkla beslemiş ve babamıza layık bir hoşgörüyle yetiştirmeye çalışmıştır.

Evet.

Anam Hz. Peygamberin izinde yaşamaya çalışan ve evladını bu örneklikle yetiştiren, yetiştirmeye çalışan biriydi.

Hayat devam ediyor. Doksan’a iki ilave oldu.

Vefatının üzerinden iki sene geçti. Babamın vefatı üzerinden 64 yıl geçti.

Bir düşünün anamın analığı ve babalığının kaç yıl sürdüğünü.

Zaman ne çabuk geçiyor.  İki kapılı handa yaşıyoruz ve girdiğimiz kapıdan değil diğer kapıdan ahrete intikal ediyoruz. Her canlı ölümü tadacak ve kapıdan çıkıp ahrette hesabını verecek.

Evet, Anamın emri hak gereği dünyasını değiştireli tam 2 yıl oldu.

Siz “ana” ile “anne” kelimelerinin farkını biliyor musunuz? “Ana” gönülden, kalpten kopan bir çığlık, “anne” ise dudaklardan gelen bir ses. Biz “ana”larımızı hep “ana” bildik. Bizler hep “ana” dedik.

Hele ben ve benim gibi babası çok erken yaşta vefat edenler, yetim olanlar “ana”nın kıymetini daha fazla bilir diye düşünüyorum. Çünkü kocası vefat etmiş ve genç yaşına rağmen bir daha evlenmemiş “ana”lar hem analık hem de babalık yapmıştır yetimlerine

Anam kimsesiz. Sadece sığındığı, sığınabileceği yer “kimsesizlerin kimsesi olan Rabbulalemin”di.

“Anam” işte böyle bir “ana” idi. Kalan ömrünü Rabbulaleminin rızası için çocuklarına adamış bir “ana”ydı.

Ve.

Vefatının, hakka teslimiyetinin üzerinden tam 2 yıl geçmiş. Ne çabuk geçmiş. Ne deniliyordur sözlerimizde. “Ana başa taç imiş, Her derde ilaç imiş. Bir evlat Pir olsa da, Anaya muhtaç imiş.”

Evet, gerçekten evlat olabilen için “ana” başa "tac"dır. Her derde “ilaç”tır. “Ana”lar başa taç olduğu için Rabbulalemin ebeveyninize “üffff” bile demeyin diye buyuruyor. Bizi bin bir zahmetle dünyaya getiren “ana”mızın kıymetini bilelim ki, “kıymet” kazanalım.

2 yıldır  “ana”sız kaldım. Bizi Allah’ın lütf'u-keremiyle büyüten, her türlü tehlikeden korumaya çalışan, saçını süpürge eden, çalışan, yılmayan, odun kıran, karlı ve buzlu günlerde çocuklarının rızkı için çalışan, didinen “Anam” emanetini sahibine teslim etti. Tam 2 yıl önce.

5 Ekim 2021. Duasının kabul ve makbul olduğu gün. Son duası. “Yarabbi ben hazırım. Beni hiçbir kuluna muhtaç eyleme” duası makbul oldu. Elden ayaktan düşmeden, kimseye muhtaç olmadan ruhunu teslim etti.

Dilinde zikir, elinde tespih, ağzından ve dudağından hiç eksilmeyen Kur’an-ı Kerim tilavetiyle fani âlemden beka âlemine irtihal etti “anam”. Her kâmil, mümin ve Müslüman için “ana” özeldir. Benim anam çok özeldi benim için.

Zira o bizlere sadece “ana”lık değil, “baba”lık etmişti ömrünce.

Mekânı Hz. Muhammed’in s.a.v. Firdevs cennetindeki ravzasıdır inşallah. O cennet-i âlâdadır inşallah.

İnşallah beraber Hz. Muhammed’in s.a.v. Firdevs cennetindeki ravzasında haşr oluruz bütün dostlar, müminler ve anamla birlikte. Dünyevi anlamda tam 2 yıl önce elveda “anam” demiştim.

İki yıldır rahmet diliyorum Rabbimden anam için. Kur’an tilavetiyle. Ruhun şad, mekânın “Naim cenneti” olsun “Naime anam”. Benim anam.

Dualarımız ANAM için olsun aziz dostlar. Dualarınızı eksik etmemeniz temennisiyle.

Selam ve Sabırla…05.10.2023

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?