23 Ocak 2024 Salı

Bir “Ben”le Çok Şey Olur

 Bir “Ben”le Çok Şey Olur

Veysi ERKEN Dr.

En çok duyduğumuz laflardan birisi “bir benle bir şey olmaz” lafıdır.

İnanıyorsak “bir benle çok şey olur”

Hepimizin bildiği bir şey var.

“Çok”lar “bir”lerden oluşur.

“Bir uyanık uyuyanları uyandırmaya yeter”

Demek ki, “BİR” çok şey yapabilir.

“Bir” bazen tek başına “ümmet” olur.

Yeter ki, Allah’tan ümidimizi kesmeyelim.

Ayette; “De ki (Allah şöyle buyuruyor): “Ey kendi aleyhlerine olarak günahta haddi aşan kullarım! Allah’ın rahmetinden ümit kesmeyin. Allah (dilerse) bütün günahları bağışlar; doğrusu O çok bağışlayıcı, çok merhametlidir. Zümer 53” denilir.

Ümidimizi kesmezsek Allah bizi tek başımıza da ümmet yapar. Hz. İbrahim için ayette “kuşkusuz İbrahim, tek başına bir ümmetti. Gönülden Allah’a kulluk yapan, (şirki terk edip dini Allah’a halis kılan bir) hanifti. Müşriklerden de değildi/olmadı. (16/Nahl, 120) ifadesini buluruz.

Tek başına “ümmet” olan Hz. İbrahim as insanlara “imam/ önder” kılınmıştır. Bir zaman Rabbi İbrahim’i birtakım emirlerle sınamış, İbrahim onların hepsini yerine getirmiş de Rabbi şöyle buyurmuştu: “Ben seni insanlara imam/ önder yapacağım.” İbrahim de, “Soyumdan da (önderler yap, ya Rabbi!)” demişti. Bunun üzerine Rabbi, “Benim ahdim (verdiğim söz) zalimleri kapsamaz” demişti. Bakara-124”

Evet.

Bizler Kur’an ve Sünneti yaşarsak “ben”den”çok” şey olur deriz.

Hz. Muhammed sav. bizlere böyle yolu gösteriyor.

Bilmemiz gereken her “bir” yaptıklarından veya yapabileceklerini yapmamaktan sorumludur. Ayette Allah hiçbir kimseyi, gücünün yetmediği bir şeyle yükümlü kılmaz; lehinde olanı da kendi kazandığıdır, aleyhinde olanı da kendi kazandığıdır. Rabbimiz! Unutur veya yanılırsak bizi cezalandırma! Bizden öncekilere yüklediğin gibi bize de ağır yük yükleme! Üstesinden gelemeyeceğimiz şeyleri boynumuza borç kılma! Bizi bağışla, ayıplarımızı ört ve bize rahmetinle muamele buyur! Sen bizim sahibimiz ve yardımcımızsın; artık inkârcı topluluğa karşı bize yardım et! Bakara-286”

Bizler, “BİR” olarak birbirimizden kaçınacağımız günü düşünerek yapmamız gerekeni yapmakla mükellefiz. “İşte o gün kişi kardeşinden, annesinden, babasından, eşinden ve çocuklarından kaçar. Abese 34-36”

Hâsılı kelam şunu asla unutmamamız gerekenlerden birisi  “bir “BEN”le “ÇOK” şey olur” anlayışıdır.

“BEN” bir şey yaparsam Siyonist haçlı zihniyeti çöker.

Ekonomileri biter.

Zulümleri, vahşetleri, soykırımları, işgalleri ortadan kalkar.

“BEN” benim yaptıklarımdan sorumluyum.

“BEN” tebliğle sorumluyum.

“BEN” yapabilecek durumda iken “YAPMADIKLARIMDAN” sorumluyum.

“BEN” Müslüman müminsem Gazze, Türkistan, Afrika, Arakan ve bütün mazlumlarla ilgili yaptıklarımdan veya yapabilecek iken yapmadıklarımdan sorumluyum.

Tevhid anlayışı “BEN”leri bir araya getirir, birleri çok” yapar, zafere eriştirir.

Unutmayalım ki,”BİR BEN”ler seferle sorumludur, zafer Allah’tandır.

Gönülleri “tevhid”le birleşenlere selam olsun.

Bir benle çok şey olur diyenlere ve gereğini yapanlara selam olsun.

GAZZE’deki ve bütün dünyadaki mazlumlar için bir şey yapmaya çalışanlara selam olsun.

Siyonist haçlı zihniyeti ve uşaklarının kahrolması için dua eden ve Ya Rabbi elimden geleni yaptım diyenlere selam olsun.

Unutmayalım.

BİR “BEN”LE ÇOK ŞEY OLUR.

Selam ve Sabırla… 23.01.2024

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?