22 Şubat 2023 Çarşamba

Dostluk Hatırlamayı ve Hatırlanmayı Gerektirir

 Dostluk Hatırlamayı ve Hatırlanmayı Gerektirir

Veysi ERKEN

 

“Ve her şey bittiğinde hatırlayacağımız, düşmanlarımızın sözleri değil, dostlarımızın sessizliği olacaktır.  Alija İzzetbegoviç”

Dostluk ve arkadaşlık güzel şeydir. Tabii ki dostluk ve arkadaşlığın bir niyeti ve temeli vardır ve olmalıdır. Bizim inancımıza göre “Allah için sevmek ve Allah için nefret” düsturu “dostluk” ve “arkadaşlık”ta esas olmalıdır ki, değerli ve kalıcı olsun.

Dostluk felaket ve darlık günlerinde daha anlamlı hale gelir.

Bu zaman diliminde hatırlama ve hatırlanma daha da ehemmiyet kazanır. Daha şeffaf hale dönüşür ve belirginleşir.

Hani Ahîlik anlayışında ahinin “ Gönlü, Kapısı, Eli, Sofrası açık, Gözü, Dili ve Şalvarı kapalı”dır (Erken, ahîlîk, s. 68) düsturu hâkimdir ya.

Gün bu gündür.

Gün dostluğu tahkim ve sağlamlaştırma günüdür.

Dostları “hatırlama” ve “hatırlanma” günüdür bu gün.

Afetin ve felaketin sınırlarımızı aştığı, feryat ve figanın arş-ı âlâya yükseldiği zamanda dostların aranma onları hatırlama ve hatırlanma zamanıdır bu zaman.

Gönlümüzü, elimizi, soframızı ve kapımızı açma zamanıdır bu zaman.

Dostlar en azında afet bölgesinde afete maruz kalanları unutmama, hatırlama, acılarını ve yıkımlarını paylaşma durumunda olmalıdır bu günlerde.

Merhametin, rahmetin, bereketin, paylaşmanın, yardımlaşmanın ve hayır/hasenatta yarışmanın arttığı bir zamanı yaşamalıyız bu günlerde.

Âşık Veysel Dostlar Beni Hatırlasın şiirinde.

“Can bedenden ayrılacak

Tütmez baca yanmaz ocak

Selam olsun kucak kucak

Dostlar beni hatırlasın

Ne gelsemdi, ne giderdim

Günden güne arttı derdim

Garip kalır yerim yurdum

Dostlar beni hatırlasın

Açar solar türlü çiçek

Kimler gülmüş kim gülecek

Murat yalan ölüm gerçek

Dostlar beni hatırlasın

Gün ikindi akşam olur

Gör ki başa neler gelir

Veysel gider adı kalır

Dostlar beni hatırlasın” 

Evet.

Can bedenden ayrılacak bir gün.

Can bedenden ayrılmadan birbirimizi hatırlamalıyız. Dostluğumuzu pekiştirmeliğiz.

Birbirimizin acılarını ve imkânlarımızı paylaşmalıyız. Ekmeğimizi, evimizi ve soframızı bölüşmeliyiz.

Gün dostluk günüdür.

Gün hatırlama ve hatırlanma günüdür.

Gün aynı zamanda dostluğu hatırlatma ve yaşatma günüdür.

Gün İ’lâyı Kelimetullah ve acıları dindirmek için el ele, gönül gönüle olma, yaşatma ve yaşama günüdür.

Selam ve Sabırla… 22.02.2023

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?