12 Şubat 2023 Pazar

İlk ve Orta Dereceli Okullardaki Derslikler Depremzedelere Tahsis Edilsin

 İlk ve Orta Dereceli Okullardaki Derslikler Depremzedelere Tahsis Edilsin

 Veysi ERKEN

Başta Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN olmak üzere bütün yetkili ve etkililere ve idarecilere sesleniyorum.

Sadece Yükseköğretim kurumlarında değil, bütün öğretim kurumlarında (ilk ve orta dereceli) uzaktan eğitime geçilmeli ve okullardaki derslikler (laboratuar ve atölyeler hariç. Bunlar kilitlenmeli ve muhafaza altına alınmalıdır.) afetzedelere/ depremzedelere geçici olarak tahsis edilmelidir.

Kısa sürede uygulanabilecek bir yöntemdir. Hem de buralarda barındırılacakların her türlü ihtiyacı çadır kentlerden çok daha kolay karşılanabilir. Zira bütün okullarda su, tuvalet, ısınma vb. imkânlar kurulu bir şekilde mevcuttur.

Konteynır kentler oluşturuluncaya ve kalıcı konutların yapımına başlanıncaya kadar EN PRATİK çözümdür.

Böyle bir yaklaşım sergilenirse okul yönetimleri marifetiyle afet daha kolay yönetilir. Resmi rakamlara göre “Okul ve derslik sayıları Örgün eğitimde 2021-2022 eğitim öğretim yılında 56 bin 200'ü resmî okul, 14 bin 179'u özel okul ve 4'ü açık öğretim okulu olmak üzere toplam 70 bin 383 okul hizmet verdi.

Bu okulların 14 bin 124'ü okul öncesi eğitim, 24 bin 519'u ilkokul, 18 bin 936'sı ortaokul ve 12 bin 804'ü de ortaöğretim kademesinde yer aldı.

Resmî okullarda 608 bin 903, özel okullarda 140 bin 551 olmak üzere örgün eğitimde toplam 749 bin 454 derslik kullanıldı. https://www.meb.gov.tr/2021-2022-orgun-egitim-istatistikleri-aciklandi/haber/27552/tr

Sadece 56 bini aşkın resmi okul binasında 608 binden fazla DERSLİK bulunmakta ve bunların en az 500 bini rahatlıkla kullanılabilir evsaftadır. Buralara 500 bin aile yerleştirilebilir ve bu kış günlerinde güvenlikli bir şekilde barındırılabilir vaziyettedir.

Böylece 50 binden fazla yönetici de görevlendirilmiş olur ve koordinasyon daha kolay sağlanmış olur.

Geç kalınmada hemen karar alınmalı ve ilk ve orta dereceli okullarda da uzaktan eğitime geçilmeli ve okullarda aileler barındırılmaya başlanmalıdır.

Unutulmamalıdır ki, 500 bin aile ortalama 2 milyon nüfus demektir.

Zaten kendi imkânlarıyla akrabalarının, çocuklarının veya yakınlarının yanına giden aileler vardır.

Okullar da tahsis edilirse bu badire ve felaket daha kolay atlatılır.

Bütün yetkililere, yetkililerin danışmanlarına ve afetzedeleri düşünen herkese sesleniyorum. Bu önemli konuyu tefekkür ediniz. Daha iyi bir çözüm teklifiniz varsa iletiniz.

Bu teklif mutlaka Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdağan’a iletilmelidir.

Kanaatime göre kısa zamanda, beş dakikada karar alınabilir ve hemen uygulamaya geçilebilir.

Yurtlar, oteller, misafirhaneler de tahsis edildiğine göre böyle bir tahsisle kimse açıkta kalmayacak ve iaşe ve ibateye erişim kolaylaşacaktır.

Türkiye Rabbulaleminin lütf-u keremiyle bu afetin altından kalkacaktır.

Yeter ki, yapıcı tekliflerde ve yardımlarda bulunalım. Etki ajanları, fitneci, fesatçı ve fasıklara inanmayalım.

Bilinmelidir ki, bizler seferle, tebliğle görevliyiz. Zafer ve hidayetle değil.

Ben seferdeyim ve tebliğ ediyorum.

Yönetici olarak vazife yapmış, doktorası yönetim bilimlerinde olan ve yönetim derslerini okutan bir kişi olarak vazifemi yapıyorum.

Haydi, hemen ilk ve orta dereceli okullarda uzaktan eğitime geçilsin derslikler depremzedelere tahsis edilsin, tebessümler yüzlerde belirsin.

Selam ve Sabırla… 12.02.2023

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?